لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۲

اسوشتید پرس:مرگ بیت الله مسعود، یک کامیابی بزرگ تلقی می شود


نظر به تحلیل آژانس خبری اسوشتید پرس، مرگ بیت الله مسعود، یک کامیابی بزرگ برای نیروهای امریکایی و پاکستانی در امر مبارزه با تروریزم تلقی می شود.

درحالیکه منابع نزدیک به بیت الله مسعود رهبر طالبان پاکستان خبر مرگ وی را تایید کرده اند، مقامات امریکایی دربارۀ گزارش های تحقیق می کنند که از کشته شدن بیت الله مسعود دریک حمله راکتی اخیر طیاره های امریکایی در وزیرستان خبر می دهند.

درصورت تایید خبر کشته شدن مسعود این رویداد یک پیشرفت بزرگ درتلاش های امریکا برای ازبین بردن القاعده وطالبان محسوب می شود.

حملۀ راکتی امریکا اوایل چهارشنبه منزل خسر بیت الله مسعود دروزیرستان جنوبی را هدف قرار داد.

یک مقام پاکستانی به آژانس خبررسانی اسوشیتد پرس گفت که گزارش های کشته شدن بیت الله مسعود بر اساس برشنیدن مکالمات تلفونی می باشد.

بیت الله مسعود با سازمان القاعده ارتباط داشت و براساس گزارش ها، گمان می رفت وی در قتل خانم بی نظیر بوتو صدراعظم سابق پاکستان، نیز دست داشت و پاکستان بیت الله مسعود را به حیث بزرگترین تهدید داخلی تلقی می کرد.

گفته می شود، باوجود این که مرگ وی ضربه بزرگ به پیکر طالبان پاکستان وارد می کند، اما وی معاونان دارد که می توانند جایگزنش شوند.

مقامات استخباراتی پاکستان می گویند، مسعود روز چهارشنبه در یک حملهء راکتی در خانهء خسرش کشته شده است. گفته می شود جسدش در قریهء نردوسی در وزیرستان جنوبی، کمی دور تر از محل حادثه، دفن شده است.

براساس گذارش خبرنگار رادیو آزادی از پاکستان وزارت خارجه آن کشور نیز مرگ بیت الله مسعود را تایید کرده است.
XS
SM
MD
LG