لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۲

داکتر عبدالله: نخواهم گذاشت اینها یک بار دیگر با سرنوشت ملت بازی کنند


عبدالله عبدالله در جمع از طرفدارانش
عبدالله عبدالله در جمع از طرفدارانش
عبدالله عبدالله رقیب عمدهء رییس جمهور کرزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در جمع صد ها تن از طرفدارانش در کابل گفت، به کسان که در راس حکومت فعلی قرار دارند اجازه نخواهند داد تا بار دیگر با سرنوشت مردم افغانستان بازی کند.

آقای عبدالله هم چنان مخالفت برخی ها با راه اندازی دور دوم انتخابات در افغانستان را غیر قانونی خواند و گفت که وی از رفتن انتخابات به دور دوم حمایت می کند.

وی تاکید کرد که بخاطر ایجاد یک حکومت سالم و مشروع در افغانستان و دفاع از حق مردم، تلاش جدی کرده و آرام نخواهد نشست.

آقای عبدالله خطاب به طرفدارانش چنین گفت:
"من خواستم به همه شما این را اطمینان بدهم که در دفاع از حق شما همه به پا می خیزیم در دفاع از حق خود و از حق مردم افغانستان و نمی گزارم که سرنوشت ملت به دست یک گروهء که نتوانسته به افغانستان خدمت به کند و آخرین کارش تقلب بوده و متاسفانه به افغانستان این نام بد را کمایی کردند، توسط این گروه سرنوشت افغانستان به هم زده شود."

به دنبال این اظهارات آقای عبدالله، داکتر داوود علی نجفی رییس دارالانشای کمسیون مستقل انتخابات در صحبت با رادیو آزادی گفت تنها خود مردم افغانستان حق دارند که در مورد سرنوشت شان تصمیم بگیرند.

کمسیون مستقل انتخابات افغانستان هم چنان می گوید هنوز زود است قضاوت کرد که انتخابات به دور دوم کشانده شود یا خیر؟

داکتر عبدالله در این گردهمایی هم چنان گفت که آنان از پروسه بازشماری آرای مشکوک بصورت نمونه یی حمایت می کنند.

جنجال ها بر سر برگزاری انتخابات 29 اسد در افغانستان پس از آن اوج گرفت که شماری از نهاد های ناظر از پروسه انتخابات به شمول گروه نظارتی اتحادیه اروپا بر انتخابات افغانستان اعلام کردند که در این انتخابات تقلب گسترده به نفع چند کاندید مطرح صورت گرفته است.

اما کمسیون مستقل انتخابات افغانستان همچو گزارش ها را رد کرده و می گوید در انتخابات افغانستان به حدی که از سوی برخی از نهاد های داخلی و خارجی ادعا می شود تقلب صورت نگرفته است.
XS
SM
MD
LG