لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۴

یک عملیات جراحی قلب در شفاخانه ابن سینا موفقانه سپری شد


عبدالحسین پسر جوانی که این عملیات جراحی بالای قلبش انجام شد
عبدالحسین پسر جوانی که این عملیات جراحی بالای قلبش انجام شد
در حالی که شکایت های زیادی بخاطر نبود تجهیزات و وسایل لازم طبی در شفاخانه های افغانستان وجود دارد، داکتران شفاخانه ابن سینا در کابل توانسته اند یک عملیات جراحی قلب را بطور موفقانه انجام بدهند. گفته شده است این عملیات بدون همکاری داکتران خارجی صورت گرفته است.

داکتران موظف در شفاخانه ابن سینای کابل می گویند اگر وسایل و تجهیزات پیشرفته در اختیار آنان گذاشته شود، آماده هستند در آینده نیز چنین عملیات جراحی پیچیده را با موفقیت اجرا کنند.

گفته می شود عبدالحسین پسر جوانی که این عملیات جراحی بالای قلبش انجام شده در وضعیت نهایت خراب صحی به سر می برد و از زنده ماندنش چیزی باقی نمانده بود.

داکتر سلطان محمد ناجی جراح بخش صدری شفاخانه ابن سینا در صحبت با رادیو آزادی گفت، وی و همکارانش توانستند با امکانات ناچیز و با احتیاط کامل، این جوان را از حالت مرگ نجات بدهند.

داکتر ناجی در بخشی از صحبت های خود از نبود وسایل و تجهیزات لازم در اختیار شفاخانه ابن سینای کابل نیز شکایت کرد. اما داکتر ناجی بخاطر بهبودی صحت بیمارش ابراز خوشنودی کرد.

در همین حال عبدالحسین از این که دوباره صحت یاب شده نیز نهایت خرسند به نظر می رسید.

حسین در شفاخانه ابن سینا در کابل بستر است و در صحبت با رادیو آزادی چنین گفت:
«من حالا خوش هستم که دوباره صحت یاب شدم و از داکتران بسیار زیاد تشکری می کنم که در عملیات من واقعاً کوشش کردند، خداوند برای شان اجر نصیب کند.»
عبدالحسین پسر جوانی که این عملیات جراحی بالای قلبش انجام شد

این یکی از عملیات های پیچیدهء قلبی در افغانستان است که با وجود عدم موجودیت تجهیزات پیشرفتهء طبی در شفاخانه های این کشور صورت می گیرد.

مسوولان شفاخانه ابن سینا در کابل می گویند باید در قسمت آموزش داکتران در خارج از کشور و تجهیزات شفاخانه ها به وسایل پیشرفته توجه بیشتر معطوف گردد، تا در بخش طبی در کشور پیشرفت های چشمگیری صورت گیرد.


گزارشگر: سید فتح محمد "بها"
XS
SM
MD
LG