لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۳

هشت صبح:حملات قندهار، هراس بیشتری میان مردم ایجاد کرد


آرمان ملی
روزنامه آرمان ملی در سرمقاله شماره امروز خود در مورد رخداد های قندهار تبصره کرده و از عملکرد نیروهای امنیتی در زمینه تامین امنیت در این ولایت انتقاد کرده است.

روزنامه در مطلب دیگری فعالیت نیروهای بین المللی را در افغانستان مورد بررسی قرار داده و با عنوان برجسته یی نوشته است که عامل شکست ناتو در افغانستان بی اعتمادی مردم نسبت به این نیروها است.

روزنامه مطلب مفصلی هم در مورد قیام بیست و چهارم حوت مردم هرات به نشر رسانده و آن را بخش بارزی از دلیری مردم افغانستان در برابر رژیم دست نشانده شوروی سابق عنوان کرده است.

انیس
روزنامه دولتی انیس نیز در مورد حملات انتحاری و انفجارات در قندهار تبصره کرده و ضمناً خبر صحبت تلیفونی رییس جمهور کرزی و صدراعظم پاکستان را نیز در مورد منتشر کرده است.

روزنامه گفته است که رییس جمهور کرزی با اشاره به این حملات و حملاتی که در شهر لاهور پاکستان صورت گرفت، به مبارزه مشترک با تروریزم تاکید کرده است.

روزنامه در سرمقاله خود در مورد ماموریت فرستاده خاص سازمان ملل برای افغانستان نیز تبصره کرده و نوشته است که مردم افغانستان به کمک های سازمان ملل و ایجاد هم آهنگی های بیشتر نیاز دارند.

ویسا
روزنامه ویسا نیز در مورد رخداد های قندهار و پی آمد های آن تبصره کرده و نوشته است که پاسخ وحشت ها را صرف یک حرکت درست ملی داده می تواند.

روزنامه در جای دیگری نیز این حوادث را بررسی کرده و با عنوان برجسته یی نوشته است که حملات قندهار یک هشدار به نیروهای خارجی است.

روزنامه تبصره یی هم در مورد وضعیت مهاجرین زندانی در ایران به نشر رسانده و پرسیده است که به انتظار مهاجرین زندانی افغان در ایران چی کسی پاسخ می دهد.

تلاش های صلح در افغانستان و پیشنهادات مختلف در زمینه رسیدن به صلح از دیگر مطالب این روزنامه است.

اصلاح و هیواد
روزنامه های دولتی اصلاح و هیواد نیز برخی مطالب تحلیلی را به نشر رسانده اند.

هیواد با اشاره به رخداد های تروریستی در قندهار نوشته است که هم زمان با وقوع این رخداد که جان دهها تن را گرفت، نگرانی های امنیتی بار دیگر در قندهار نزد مردم ایجاد گردیده است.

اما اصلاح در سرمقاله خود در مورد مشکل بیکاری در افغانستان تبصره کرده و گفته است که بیکاری مشکلات جامعه را بیشتر می سازد.

سرنوشت
روزنامه سرنوشت در مورد حوادث قندهار تبصره کرده و نوشته است، پیش از اجرای عملیات در قندهار، جان دهها تن از افراد ملکی از دست رفت.

مقاله نویس در ادامه گفته است که نیروهای بین المللی در نظر دارند تا پس از مارجه در قندهار عملیات کنند، اما باشنده گان مارجه نیز همین اکنون با مشکلات جدی رو به رو هستند.

روزنامه در سرمقاله خود در مورد انتخابات افغانستان و این که دوتن از خارجی ها عضویت کمسیون شکایات انتخاباتی را حاصل خواهند کرد، مطلبی را به نشر رسانده و پرسیده است که این خارجی ها به چی اساسی به کمسیون شکایات پذیرفته می شوند.

افغانستان تایمز
روزنامه انگلیسی زبان افغانستان تایمز در سرمقاله شماره امروز خود با اشاره به حملات تروریستی در قندهار گفته است که این حملات نشان دهنده نگرانی مخالفین از اجرای عملیات بعدی در قندهار است.

مقاله نویس در ادامه گفته است که با سازماندهی این حملات تروریستان خواسته اند تا جلو عملیات بعدی نیروهای افغان و بین المللی را در این ولایت بگیرند.

هشت صبح
روزنامه هشت صبح گفته است که طالبان مسلح با انجام حملات در قندهار، هراس بیشتری در میان مردم ایجاد کرده اند.

مقاله نویس در ادامه گفته است که پی گیری حملات سازمان یافته به وسیله طالبان می تواند دست آورد های بیشتری به این گروه داشته باشد.

روزنامه در عین حال برخی از اظهارات نماینده گان مشرانو جرگه را نیز به نشر رسانده که گفته اند، در پی حملات تروریستی در قندهار، از مسوولین بلند پایه امنیتی در قندهار در مورد چگونه گی وقوع این رخداد ها و توانایی نیروهای امنیتی برای جلوگیری از آن پرسیده خواهد شد.


این روزنامه ها را برشنا نظری مرور کرده است.
XS
SM
MD
LG