لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

یمن یک کشتی ایرانی را در آب های آن کشور توقیف کرد


به اساس گزارش مطبوعات نیروی های امنیتی یمن، یک کشتی ایرانی را در آب های ساحلی آن کشور توقیف کرده اند.

به گفته مطبوعات دولتی یمن، نیروی های امنیتی یمن به خاطر شک در مورد محموله کشتی، آن را توقیف کرده و کارمندان کشتی، تحت تحقیق قرار دارند.

این توقیف بعد از آن صورت گرفت که ماهی گیران محلی به مقامات گزارش دادند که کشتی مذکور به طور غیر قانونی وارد آب های یمن شده است.

به اساس گزارش ها، 15 کارمند این کشتی تبعه پاکستان هستند و سر کرده آنها، ایرانی است.

به گفته روزنامه آنلاین وزارت دفاع یمن، وسایل امنیتی احتمال دخیل بودن کشتی را در انتقال مواد مخدر به یمن بعید نمی داند. ولی گفته نه شده که این کشتی چه زمانی توقیف شده است.

بعد از حمله ناکام بالای یک طیاره امریکایی در ماه دسامبر گذشته، یمن در صدر نگرانی های کشور های غربی بوده است. بعد از این حمله ناکام، یمن در اوایل سال جاری تدابیر امنیتی را در مناطق ساحلی افزایش داد تا از این طریق جلو ورود ملیشه ها را از سومالیا بگیرد تا آنها با شبکه القاعده در آن کشور یکجا نشوند.

شاخه القاعده مستقر در یمن مسوولیت حمله ناکام ماه دسامبر را به عهده گرفت. متحدین غربی و کشور های همسایه صادر کننده نفت مثل عربستان سعودی ترس دارند که شبکه القاعده از بی ثباتی یمن بهره برداری می کند و تلاش دارند تا افراد خود را به منظور حملات در منطقه و فراتر از آن، تربیه نماید.

یمن در حاشیه جنوبی شبه جزیره عرب واقع شده است و سواحل آن از بیرو بار ترین دهلیز عبور کشتی ها به حساب می رود. علاوه بر آن، این کشور از دیر زمان به این طرف، پایگاه برای حمایت از شبکه القاعده محسوب می شود.

در سال 2000، ملیشه ها یک کشتی نیروی های بحری ایالات متحده امریکا را در بندر ساحلی یمن مورد حمله بمبی قرار دادند که در نتیجه، 17 کشتی ران امریکایی کشته شدند.

قبل از حملات 11 سپتامبر، یمنی ها یکی از بزرگترین گروپ های بودند که مصروف تربیه افراد القاعده در افغانستان به شمار می رفتند.
XS
SM
MD
LG