لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۵

«ده شورشی در اثر بمباران طیاره های جنگی کشته شدند»


طیاره های جنگی پناه گاه های طالبان مسلح را در منطقه اورکزی بمباران کردند که در آن حد اقل ده تن از شورشیان کشته شده اند.

بر اساس گزارش آژانس خبری دی، پی، ای آلمان، یک مقام استخبارات که نخواسته نامش افشاء شود با ابراز این مطلب گفته است که تعدادی دیگر از تروریستان در حملات هوایی که پنج پناه گاه و مراکز آموزشی تروریستان را تخریب کرد، زخمی شده اند.

در این حال ده ها مرد قبایلی و تندروان مسلح دیروز در منطقه کرم مواضع یک دیگر را با هاوان و ماشیندارهای سنگین هدف قرار دادند.

دی، پی، آی می نویسد، درگیری زمانی آغاز شد که تندروان مسلح بر اعضای لشکر قبایلی که به حمایت از حکومت پاکستان از سوی افراد قبایلی ایجاد شده است یورش برده دو تن آنها را کشتند و خانه های شان را آتش زدند.

این آژانس خبری به نقل از یک مقام استخباراتی دیگر که او نیز نخواسته نامش افشاء شود، می نویسد که گفته است، اطلاعاتی که به آنها رسیده 20 تن از تندروان مسلح و دو مرد قبایلی در این درگیری ها کشته شده اند.

از سوی دیگر آژانس خبری اسوشیتد پرس از تجمع صدها تن از افراد قبایلی دیگر در شهر پشاور خبر می دهد.

این گردهمایی از سوی سازمان های کمک رسانی و احزاب سیاسی برگزار شده بود که در آن اشتراک کننده گان از اردوی پاکستان خواستند تا طالبان را در مناطق قبایلی سرکوب کند.

سید علم محسود یکی از سران قبایلی در اشاره به عملیات نظامی در سری لنکا که در آن ببرهای تامیل از بین برده شد، گفت که عملیات نظامی علیه طالبان در این منطقه یک عملیات واقعی، مانند عملیات اردوی سری لنکا علیه ببرهای تامیل باید باشد.

اشتراک کننده گان در این گردهمایی هم چنین خواهان قدرت بیشتر به جرگه های قومی شدند.

در اخیر یک اعلامیهء نیز صادر شد که در آن دیموکراسی برای ریشه کن ساختن تروریزم مهم خوانده شد و از اردوی پاکستان خواسته شد که در امور سیاسی مداخله نکند.
XS
SM
MD
LG