لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۸

«ماموریت یوناما در افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شد»


ماموریت هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما تا 23 مارچ سال 2011 ادامه خواهد یافت.

همکاری با حکومت افغانستان در زمینه اعاده امنیت، انکشاف، حکوم تداری، اقتصاد و همکاری منطقه ای از جمله وظایف یوناما می باشد.

آژانس خبری دی، پی، آی می نویسد:
یوناما کابل را در زمینه برگزاری جرگه صلح، انتخابات پارلمانی و کنفرانس کشورهای کمک دهنده که قرار است امسال در پایتخت این کشور برگزار شود، کمک می کند.

بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد گفت، کابل امسال اجندای مصروف دارد.

وی گفت، اگر این رویداد ها به شکل بهتر سازمان دهی شوند، می تواند ساختاری برای انتقال مسوولیت های بیشتر به رهبری افغانستان باشد.

به گفته وی، به خاطری بر پروسهء انتقال تمرکز می شود تا افغان ها بتوانند به طور کامل حاکمیت را به عهده بگیرند.

بان کی مون گفت، پروسهء دیموکراسی باید با ظرفیت و مسوولیت شایسته حمایت شود تا حاکمیت جامه عمل بپوشد. وی از جامعه بین المللی خواست تا با حکومت کابل یک جا کار کنند نه مجزا، زیرا که این امر به گفته وی می تواند باعث مختل شدن اصلاحات دیموکراتیک شود.

آژانس خبری دی، پی، آی می نویسد که یوناما در نظر دارد کارمندان بین المللی اش را به 138 تن افزایش دهد که از همکاری 500 کارمند افغان برخوردار خواهند بود.

ظاهر طنین سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد هفته گذشته به شورای امنیت گفت، افغانستان 9 سال پیش در زمان حاکمیت طالبان یک کشور در هم شکسته بود. وی گفت، حمایت جامعه بین المللی در زمینه التیام این کشور جنگ زده بسیار مهم می باشد.

ظاهر طنین گفت، ایجاد ظرفیت برای تامین صلح و حکومت داری خوب در سراسر این کشور به وقت نیاز دارد.
XS
SM
MD
LG