لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۲

«مسافرین باید یک هفته قبل تکت های خود را بوک کنند»


کپتان حمید ځاځی معاون عملیاتی شرکت هوایی آریانا
کپتان حمید ځاځی معاون عملیاتی شرکت هوایی آریانا
به اساس گزارش ها نماینده گی شرکت هوایی آریانا در شهر دهلی روزانه شاهد حضور صد ها تن از مسافرین است که با تکت های دو طرفه ذریعهء طیارات شرکت هوایی آریانا به هند سفر کرده اند و می خواهند تاریخ برگشت شان را به کابل مشخص سازند.

اما به گفته مسافرین در تنظیم تکت های خود از دهلی به کابل با مشکلات فراوان رو به رو اند و تا یک هفته هم فرصت آمدن به کابل را پیدا نمی کنند.

دو تن از این مسافرین که بسیار عصبانی معلوم می شدند به تازه گی در دهلی در صحبت با رادیو آزادی چنین گفتند:
« مردم این جا برای تداوی می آیند و به خاطر که به وقت معین برگردند تکت دوطرفه می خرند. اما پرواز های شرکت هوایی آریانا منظم نیست و مردم را به وقت معین دوباره انتقال داده نمی تواند. اگر ظرفیت چنین یک کار را ندارد، پس بالای مردم تکت دو طرفه به فروش نرساند و باعث سرگردانی مردم نشود.»

« مشکل من این است که مدت دو هفته می شود که تکت ما مورد تایید قرار نمی گیرد، ما مریض هستیم و شب بیشتر از دوهزار کرایه می دهیم. اگر ما را انتقال داده نمی توانند حد اقل پول ما پس بدهند.»

این دو نفر تنها افراد نیستند که از شرکت هوایی آریانا شکایت می کنند، بلکه سایر مسافرین که توسط طیاره های شرکت هوایی آریانا به کشور های دیگر مسافرت می نمایند نیز از این شرکت انتقاد می کنند و می گویند دیگر مایل نیستند تا از شرکت هوایی آریانا استفاده کنند.

گفته می شود که شرکت هوایی آریانا در رقابت با شرکت های هوایی خصوصی عقب افتاده و این مساله ضربه سنگین به این شرکت به حساب می آید.

اما مسوولان شرکت هوایی آریانا می گویند که به مسافرین خود توجه دارند و تعداد پرواز های این شرکت به شهر دهلی افزایش یافته است.

کپتان حمید ځاځی معاون عملیاتی شرکت هوایی آریانا به روز شنبه به رادیو آزادی گفت که تراکم مسافرین از دهلی به کابل بیشتر بوده و با وجود ازدیاد پرواز های این شرکت به دهلی، نیاز است تا مسافرین حد اقل یک هفته قبل تکت های خود را بوک یا تنظیم کنند.
وی در ادامه گفت:
« بوکینگ تکت ارتباط می گیرد به ازدحام سکتور، در زمستان ازدحام خط سیر دهلی ما نهایت زیاد است حد اقل باید مسافرین یک هفته یا دو هفته قبل تکت های خود را بوک کنند. اکثر این مسافرین برای تداوی به هند می روند و در همین جریان مصروف تداوی خویش شده و بوک کردن تکت را فراموش می کنند، و وقتی مراجعه می کنند، که در آن زمان آریانا برای آنها هیچ چیزی کرده نمی تواند.»

بخش اعظم مسافرین را که از دهلی به کابل می آیند افغان های تشکیل می دهد که به هدف معالجه به هند سفر کرده اند.

شرکت هوایی آریانا که بیش از 50 سال سابقه دارد و زمانی از شهرت خاص برخورد دار بود، طی سه دههء اخیر بسیاری از طیارات و کارمندان مسلکی خود را از دست داد و به نحوه با ورشکستگی مواجه شد.

هم اکنون در کنار شرکت هوایی آریانا سه شرکت هوایی خصوصی دیگر به نام های کام ایر، صافی و پامیر نیز خدمات هوایی را به مردم در افغانستان عرضه می کنند.


گزارش از ستار «فروغ»
XS
SM
MD
LG