لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۲

«فعالیت تروریستان نسبت به سال های قبل بیشتر شده است»


عبدالمنان فراهی رییس بخش مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله افغانستان
عبدالمنان فراهی رییس بخش مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله افغانستان
رییس بخش مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله افغانستان می گوید که عوامل مختلف مثل موجودیت پایگاه های تروریستان در منطقه و رشد روز افزون بنیاد گرایی در بیرون از مرز های افغانستان سبب شده تا فعالیت های تروریستان در افغانستان نسبت به سال های پیش افزایش یابد.

تورن جنرال عبدالمنان فراهی که در جمعی از خبرنگاران در کابل صحبت می کرد در مورد چنین گفت:
« ظرفیت های را که تروریستان در سال های گذشته داشتند بنا به عوامل تغییرات داشته و در بعضی عرصه ها فعالیت های شان افزایش یافته است. اما این افزایش بدین معنی نیست که از عدم بی کفایتی و یا سوق و ادارهء درست و یا استعمال تنظیم دقیق قوت های ما بوده باشد، این افزایش شامل عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و هم چنان عوامل خارجی بوده است.»

رییس مبارزه با تروریزم وزارت داخله افغانستان به صورت مشخص نگفت که فعالیت تروریستان در کدام بخش های از کشور بیشتر شده است.

اما عبدالمنان فراهی به روز پنجشنبه هنگامی که در مورد بازداشت چهار تن به شمول یک سرگروپ تروریستان و کشف یک مقدار مواد انفجاری صحبت می کرد، اطمینان داد که تلاش های آنان به هدف محدود ساختن دایرهء فعالیت تروریستان هم چنان ادامه می یابد.

آقای فراهی گفت، از جمله افراد بازداشت شده یک تن از آنان ملا امیر محمد نام داشته که به گفته وی این فرد فعالیت های تروریستی را در ولایت غزنی سازمان دهی می کرد.

گفته شده سه فرد دیگر به تازه گی در ارتباط به انتقال چهارصد کیلوگرام مواد انفجاری به داخل کابل گرفتار شده اند.

به گفته مقامات افغان افراد گرفتار شده این مقدار مواد انفجاری را از پاکستان به کابل انتقال می دادند که در منطقه پلچرخی کابل گرفتار شده اند.

مسوولان بخش مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله افغانستان می گویند، ظرف 9 ماه اخیر 150 تروریست را دستگیر کرده اند که گفته می شود اکثر این افراد اتباع پاکستان هستند.

این در حالیست که مقامات افغان به طور مکرر اداره استخبارات پاکستان یا آی، اس، آی را به دست داشتن در نا امنی های کنونی در افغانستان متهم کرده اند، اما مقامات آی، اس، آی، همواره این اظهارات دولت مردان افغان را بی بنیاد خوانده اند.
XS
SM
MD
LG