لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۶

هیات های لوی څارنوالی به 9 زون افغانستان فرستاده شدند


الکو لوی څارنوال افغانستان
الکو لوی څارنوال افغانستان
محمد اسحق الکو لوی څارنوال افغانستان می گوید، که برای این هیات ها صلاحیت های لازم داده شده است تا در صحبت با مردم و هم چنان بررسی امور، اقدامات لازم را به هدف حل مشکلات و پایان دادن به فساد انجام دهند.

این هیات ها به روز شنبه به 9 زون افغانستان فرستاده شدند تا عملکرد ادارات قضایی و هم چنان سایر ادارات را مورد بررسی قرار دهند.

آقای الکو لوی څارنوال افغانستان گفت:
«به اساس حکم رییس جمهور این هیات به تمام ولایات حرکت کردند و تمام موضوعات را بررسی می کنند و این هیات به صورت قاطع صلاحیت دارد تا در مورد رهایی بندیان یا بررسی دوسیه های آنها و یا دستگیری کسانی که از چنگ قانون فرار کرده اند تصمیم بگیرد. »

به گفته لوی څارنوال افغانستان، خبر فرستادن هیات ها از طریق شبکه های تلویزیونی و رادیویی نیز نشر خواهد شد تا مردم در مورد آگاهی یافته و شکایات شان را با این هیات ها در میان بگذارند.

لوی څارنوال افغانستان هم چنان گفت که فرستادن هیات های څارنوالی به ولایات یک موضوع تازه نیست، اما این بار این هیات ها به صورت دسته جمعی و یک باره به ولایات فرستاده می شوند تا کار آنان تاثیر بیشتری داشته باشد.

این اقدام لوی څارنوالی افغانستان در حالی صورت گرفته است که شکایات مردم در خصوص اجراات نادرست ادارات دولتی به خصوص ادارات عدلی و قضایی کشور و هم چنان فساد اداری، افزایش یافته است.


فیض الله قرداش
XS
SM
MD
LG