لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۶

«کمیته مشترک بررسی موارد فساد تشکیل می شود»


محمد یاسین عثمانی رییس اداره مبارزه با فساد اداری
محمد یاسین عثمانی رییس اداره مبارزه با فساد اداری
ادارهء مبارزه با فساد اداری در افغانستان می گوید، که در زمینه تطبیق فرمان رییس جمهور کرزی تلاش های جدی را آغاز کرده است.

مقامات اداره مبارزه با فساد اداری در افغانستان می گویند، که به زودی کمیته مشترکی را به هدف بررسی موارد فساد اداری در ادارات دولتی و موسسات خارجی تشکیل می دهند.

این مطلب را محمد یاسین عثمانی رییس اداره مبارزه با فساد اداری به روز چهارشنبه ضمن تشریح فرمان 17 ماده یی رییس جمهور کرزی ابراز کرد.

وی گفت، که به اساس یکی از ماده های این فرمان، تشکیل کمیته مشترک بسیار ضروری است تا بررسی های اساسی را انجام بدهد.

به اساس فرمان رییس جمهور افغانستان به اداره مبارزه با فساد اداری که در گذشته صرف از موارد فساد نظارت می کرد، صلاحیت های ویژه یی داده شده است تا عملاً در این راستا کار کرده و فساد را از ادارات دولتی و موسسات بین المللی که کمک های جهانی را در راستای بازسازی افغانستان به مصرف می رسانند، از بین ببرد.

در همین حال اسحق الکو لوی څارنوال افغانستان گفت، که لوی څارنوالی نیز در زمینه تطبیق فرمان رییس جمهور کرزی و هم چنان مبارزه جدی با فساد همکاری همه جانبه می کند.

وی افزود:
«از نگاه همکاری، مواد لازم و دوسیه ها به ادارات مختلف از جمله اداره کشفی څارنوالی می آید، بر اساس همین دوسیه ها، څارنوال ها اتهام نامه ترتیب می نمایند و صورت دعوی هم ترتیب می شود. جنبه های مختلف در نظر گرفته می شود و به محکمه در مورد دادن جزا و یا هم برائت دادن قناعت داده می شود. البته این همکاری ها به طور جدی ادامه می یابد و ما هم به اجراات اداره مبارزه با فساد متوجه هستیم.»

از اقدامات و تلاش های تازه به هدف مبارزه با فساد اداری در افغانستان در حالی سخن زده می شود که دولت افغانستان از سوی مردم و جامعه جهانی با انتقادات تندی رو به روست.

مردم می گویند که مبارزه با فساد با فعالیت ها و عملکرد های جدی تطبیق شده می تواند و نیاز است تا در این زمینه همه کسانی که در فساد آغشته هستند، به محاکمه کشانده شوند.

مقامات دولتی افغان می پذیرند که فساد اداری در کشور وجود دارد، اما می گویند که همکاری مردم در این راستا بسیار مهم است.

فرشته ندا
XS
SM
MD
LG