لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۵

«یونیسف با وزارت صحت عامه کمک می کند»


تفاهمنامه ای به ارزش 39 ملیون دالر میان وزارت صحت عامه و یونیسف یا صندوق مساعدت به اطفال ملل متحد به روز پنجشنبه در کابل به امضا رسید.

مقامات وزارت صحت عامه افغانستان می گویند، با این مساعدت جدید یونیسف به بخشی از مشکلات صحی جوانان و اطفال افعان رسیده گی بیشتر خواهد شد.

داکتر ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت عامه که به روز پنجشنبه در موقع امضای تفاهمنامه با نماینده یونیسف یا صندوق وجهی کمک به اطفال ملل متحد در کابل صحبت می کرد، گفت:
« قرارداد که بین وزارت صحت عامه و دفتر یونیسف امضا شد، پلان کاری یک ساله است. ارزش این قرارداد 39 ملیون دالر امریکایی است و شامل اجزای مختلف مانند صحت اطفال، صحت نوزادان و مادران، پروگرام تغذی و هم چنان صحت نوجوانان می باشد.»

خانم دلیل از مساعدت های یونیسف در بخش بهبود صحت اطفال و نوجوانان در افغانستان به نیکویی یاد کرد و گفت، کمک های یونیسف توانسته در زمینه کاهش مشکلات صحی اطفال و نوجوان موثر باشد.

خانم کاترین نماینده بخش صحی یونیسف در کابل طی صحبتی گفت که جامعه جهانی در نظر دارد تا در سال های بعدی نیز به مساعدت هایش در بخش تطبیق واکسین ها، کاهش امراض و تهیه ادویه کمک کند.
خانم کارین در ادامه گفت:
« جهان در نظر دارد تا در چهار سال آینده در بخش های مختلف از جمله فراهم کردن زمینه های بهتر صحی برای مادران باردار و اطفال نوزاد، تغذی اطفال، صحت عمومی، تطبیق برنامه های واکسیناسیون و ریشه کن کردن پولیو و هم چنان تداوی بیماری های ناشی از اسهالات تمرکز کند.»

کمک های تازه یونیسف در بخش بهبود صحت اطفال و نوجوانان در حالی صورت گرفته است که هنوز هم در شماری از ولایات این کشور اطفال و نوجوانان از قشر آسیب پذیر جامعه به شمار می روند و روزانه یک تعداد زیاد از اطفال به خاطر بیماری های مختلف جان های شان را از دست می دهند.

شکایاتی نیز در شماری از ولایات به گوش می رسد که توازن لازم در جهت عرضه خدمات صحی یک سان وجود ندارد، ولی مقامات وزارت صحت عامه پیوسته گفته اند که بیش از 70 درصد مردم تحت پوشش خدمات صحی در این کشور قرار دارند.

نگرانی های نیز از نبود و کمبود امکانات صحی در مناطق نا امن وجود دارد که مستلزم تلاش های بیشتر وزارت صحت عامه افغانستان است.


گزارش از حمید «پژمان»
XS
SM
MD
LG