لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۶

راسموسن: حامد کرزی همکار خوب ناتو است


اندرس فوگ راسموسن منشی عمومی ناتو
اندرس فوگ راسموسن منشی عمومی ناتو
منشی عمومی ناتو می گوید، رییس جمهور کرزی نه باید همیشه هر کاری را که ناتو و متحدین آن از او بخواهد انجام دهد و یا هر آن چه که آنها می خواهند، بگوید.

اندرس فوگ راسموسن اضافه کرد که حامد کرزی همکار خوب ناتو می باشد، طوری که این پیمان از او توقع دارد.

راسموسن بعد از بیانیه در پوهنتون شکاگوی امریکا گفت:
« به طور عمومی ما با حامد کرزی و حکومت او همکاری خوب داریم. این چنین همکاری در افغانستان برای استراتیژی ما خیلی مهم پنداشته می شود.»

منشی عمومی ناتو در صحبت اش به این موضوع تاکید کرد که ناتو در افغانستان در راهی گام بر داشته است تا این کشور را به سوی دیموکراسی سوق دهد و به همین دلیل تلاش های نظامی در آن جا تمرکز یافته و به ثمر آغاز کرده است.

زمانیکه از منشی عمومی ناتو پرسیده شد که حامد کرزی اخیراً غربی ها را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته متهم کرده است و واشنگتن می گوید که حکومت افغانستان برای جلوگیری از فساد اداری اقدامات موثر انجام نه داده است، راسموسن گفت، موضوع مهم این است که باید با کرزی محاسبه شود.
رییس جمهور کرزی تعهد کرده است که سیستم حکومتداری را بهبود می بخشد که در آن مبارزه با فساد اداری نیز شامل می باشد.

منشی عمومی ناتو در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در افغانستان گفت، بدون شک که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مشکلات زیاد وجود داشت و این انتخابات با نورم های غربی اعیار نه بود.

اندرس فوگ راسموسن منشی عمومی ناتو باز هم در مورد رییس جمهور کرزی گفت:
« او یک شخصیت سیاسی است که ما با او در افغانستان سرو کار زیاد داریم و حامد کرزی کسی است که ما می توانیم با او همکاری کنیم، در آینده همکاری خواهیم کرد و باید با او همکاری صورت گیرد.»

منشی عمومی ناتو با اشاره به مساله قرغزستان گفت، پیش از وقت خواهد بود که بگویم تحولات در این کشور بر افغانستان چه تاثیر می کند.
XS
SM
MD
LG