لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

انصاری:سه گروه تروریستی در جریان 15 روز بازداشت شدند


سعید انصاری سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان
سعید انصاری سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان
مقامات امنیتی افغان با اشاره به تازه ترین دست آورد های شان در کابل می گویند، که تدابیر خود را به هدف جلوگیری از فعالیت های تروریستی تشدید کرده اند.

سعید انصاری سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان که به روز شنبه در کابل در یک کنفرانس مشترک خبری با قوماندان امنیه کابل سخن می زد گفت، که نیروهای آنان یکجا با قوای پولیس در جریان 15 روز گذشته توانسته اند، سه گروه تروریستی را بازداشت کنند.

وی افزود:
«سه گروه بازداشت گردیده اند که البته این ها گروهای تروریستی هستند. در این سه گروه بازداشت شده 12 تن عضویت دارند و گرفتاری این اقراد از تاریخ اول حمل الی 15 حمل صورت گرفته است. تحقیقات از این افراد تکمیل شده است. در رابطه به این که در زمینه آموزش این افراد آیا پاکستان دست دارد یا نه، گفته می توانم که این افراد در کمپ شمشتو پاکستان آموزش های نظامی را فرا گرفته اند ولی این که آیا پاکستان در آموزش این افراد دست داشته است یا نه، نزد ما معلومات مکمل موجود نیست.»

به گفته سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان، افراد این گروه ها کسانی هستند که با طالبان و حزب اسلامی در ارتباط اند و در پاکستان آموزش دیده اند. به گفته وی این افراد در گذشته در حملات متعدد تروریستی در کابل نیز دست داشته اند.

در همین حال جنرال عبدالرحمن رحمن قوماندان امنیه کابل ضمن تشریح دست آورد های پولیس در مبارزه با تروریستان گفت، که آنان تلاش کرده اند تا ساحه فعالیت های تروریستی را در کابل تنگ تر بسازند.

نیروهای امنیتی در کابل در حالی از دست آورد ها به هدف جلوگیری از فعالیت های تروریستان سخن می زنند که در کابل در ماه های گذشته چندین حمله تروریستی صورت گرفت و نیروهای امنیتی نیز با انتقادات تندی در زمینه عدم رسیده گی به مشکلات امنیتی پایتخت رو به رو شدند.

اما کار شناساسان افغان می گویند، که هم آهنگی نیروهای افغان و بین المللی نه تنها در کابل بلکه در سایر شهر های افغانستان باعث جلوگیری از فعالیت های تروریستان خواهد شد.


حمید پژمان
XS
SM
MD
LG