لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۳

بحث روی قانون افلاس و ورشکستگی در کابل راه انداز شد


بحث روی قانون افلاس و ورشکستگی در کابل راه انداز شد
بحث روی قانون افلاس و ورشکستگی در کابل راه انداز شد
وزارت تجارت افغانستان بحث های را به هدف بررسی قانون جدید افلاس و ورشکستگی در کابل آغاز کرده است.

مقامات وزارت تجارت و صنایع افغانستان می گویند، که تصویب قانون افلاس و ورشکستگی می تواند به مشکلات احتمالی تاجران از این ناحیه، رسیده گی کند.

این قانون به تازه گی ترتیب گردیده و انتظار می رود در روز های آینده پس از بحث ها، برای طی مراحل به مراجع مسوول فرستاده شود.

غلام محمد ییلاقی سرپرست وزارت تجارت و صنایع افغانستان که به روز یکشنبه در جریان سیمیناری به مناسبت بحث روی قانون افلاس و ورشکستگی تاجران راه اندازی گردیده بود در مورد چنین گفت:
«افلاس یک عارضه طبعی است، هر تجارت مفاد، انکشاف و ورشکستگی دارد.»

تا کنون روشن نیست که این قانون چند ماده دارد و چی مسایل عمده یی در آن ذکر گردیده است، اما مقامات گفتند که این قانون می تواند روند فعالیت های تاجران را مطمین تر ساخته و راه های را به هدف جلوگیری از افلاس و ورشکستگی تاجران جستجو کند.

سرپرست وزارت تجارت و صنایع افغانستان هم چنان گفت که در سال های اخیر به سبب فعالیت بانک ها و نهاد های خصوصی موارد افلاس و ورشکستگی تاجران اندک بوده است.

در جریان سال های گذشته نیز برخی قوانین در زمینه فعالیت های تجارتی و فراهم شدن تسهیلات به تاجران به تصویب رسیده است.

اما تاجران افغان بیشتر به این مساله تاکید دارند که این قوانین باید به صورت درست پیاده شده و بیشتر از هر مساله یی به مساله مصونیت فعالیت های تجارتی و حل مشکلات امنیتی تاجران توجه صورت گیرد.


فرشته ندا
XS
SM
MD
LG