لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۳

در ولایت پنجشیر 95 پروژه انکشافی تکمیل شد


‌‌مقامات دولتی ولایت پنجشیر می گویند، با تكمیل شدن كار 95 پروژه انكشافی، تغییرات مثبت در زنده گی ساكنان محل وارد شده است.

به گفته مسوولین، این پروژه های انكشافی به ارزش بیشتر از 118 ملیون افغانی در تمام مناطق ولایت پنجشیر تطبیق شده است كه هزینه آن عمدتاً از سوی وزارت انكشاف دهات افغانستان پرداخته شده و مشكلات روستایی باشنده گان محل را تحت پوشش قرارداده است.

عبدالرحمان كبیری سرپرست ولایت پنجشیر در مورد این پروژه ها به رادیو آزادی گفت:
«این پروژه ها به صورت كلی در زنده گی ساكنان محل تغییرات مثبت وارد كرده و پروژه های نامبرده شامل احداث سرك ها، دیوار های استنادی، پل ها، آب رسانی و دستگاه های تولید برق بادی و آبی است كه در مناطق مختلف این ولایت اجرا شده است.»

به گفته وی با برگزاری مراسمی، این تعداد از پروژه ها توسط جارالله منصوری وزیر احیا و انكشاف دهات افغانستان افتتاح و به بهره برداری سپرده شده است.

مقامات دولتی ولایت پنجشیر روند بازسازی و راه اندازی برنامه های انكشافی را در این ولایت خوب توصیف می كنند اما می گویند، به دلیل كوهستانی بودن اراضی در ولایت پنجشیر، اجرای پروژه ها تا حدی با دشواری همراه است.

اما شماری از ساكنان ولایت پنجشیر به این باور اند كه با توجه به موجودیت مشكلات در بخش های مختلف زنده گی باشنده گان محل روند اجرای پروژه های بازسازی و انكشافی در این ولایت ناچیز بوده و هنوز كار های زیادی باید صورت گیرد تا برای كاهش مشكلات رسیده گی شود.


احمد هنایش
XS
SM
MD
LG