لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۲

سرمنشی ناتو: مشکل اصلی افغانستان طالبان نه، عدم موجودیت یک حکومت قوی می باشد


اندرس فوگ رسموس سن، سرمنشی پیمان ناتو
اندرس فوگ رسموس سن، سرمنشی پیمان ناتو
سخنگوی ناتو ریچرد نورتن تایلر می گوید، بزرگترین مشکل افغانستان، عدم موجودیت یک حکومت نیرومند است.

روزنامهء گاردین می نویسد:
درحالی که قوماندانان ناتو، برای عملیات دراطراف قندهار آماده گی می گیرند، مقامات بلند رتبه این پیمان می گویند، یکی از اهداف اصلی عملیات آنان درقندهار آنست که، مشکلات موجود سیاسی و اجتماعی این منطقه را، حل کنند.

مقامات ناتو می گویند، عملیات تابستان آینده درقندهار، یکی از بزرگترین عملیات های آنان تاحال درافغانستان خواهد بود.

دراین حال، یک تن از قوماندانان مهم طالبان که با شورای کویته روابط نزدیک دارد، گفته است این گروه برضد عملیات ناتو درقندهار نیرو می فرستد و برای حملات انفجاری طرح ریزی می کند.

مقامات ناتو می گویند، ازنگرانی های مشران قومی قندهار درمورد عملیات آینده ناتو دراین شهر باخبر اند، ولی پایان دادن به رشوه ستانی و فساد موجود درقندهار، از اولویت های آنان می باشد.
نیروهای ناتو که مشغول عملیات نظامی درولایت هلمند اند، برای آموزش و پرورش نیروهای افغان پرسونل کافی ندارند. وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو درجریان این هفته درمورد این مشکل بحث های داشتند، زیرا آموزش نیروهای افغان و توانمند شدن آنان، برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان، ازاهمیت زیاد برخوردار است.


جیمز اپاتورای سخنگوی ناتو گفته است:
«عملیات را که درقندهار در پیشرو داریم کدام جنگ غیر معمولی نه خواهد بود، نیروهای ما در اطراف قندهار جابه جا خواهند شد و طالبان را عقب خواهند زد.»


قراراست اندرس فوگ رسموس سن سرمنشی ناتو فردا در بروکسل سخنرانی کرده، بگوید که هدف عملیات «امید» درقندهار این نیست که که طالبان را بکشند، بلکه هدف آن حفاظت مردم عام در قندهار می باشد.

قندهار مرکز فعالیت های طالبان پنداشته می شود. به گفتهء رسموس سن مشکل اصلی افغانستان طالبان نه، بلکه عدم موجودیت یک حکومت قوی می باشد.
XS
SM
MD
LG