لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۰

« 150 پولیس در پروان معتاد به مواد مخدر می باشند»


تعداد از افراد پولیس افغانستان
تعداد از افراد پولیس افغانستان
مقامات امنیتی پولیس ولایت پروان می گویند، آزمایشات طبی نشان داده است كه بیشتر از 150 پولیس در این ولایت معتاد به مواد مخدر اند.

به گفته مسوولین بخش صحی قوماندانی امنیه ولایت پروان، از مدتی بدین سو كه آزمایشات طبی به خاطر تثبیت افراد معتاد به مواد مخدر در صفوف پولیس آغاز شده، تا حال نتیجه گیری صورت گرفته است كه بیشتر از 150 پولیس به انواع مختلف مواد مخدر معتاد هستند.

داكتر زمان اعظمی مسوول صحی قوماندانی امنیه ولایت پروان در این مورد به رادیو آزادی گفت:
« تا حال بیشتر از 1100 تن از افراد پولیس تحت پوشش این آزمایشات طبی قرارگرفته است.»

او می گوید:
« در این آزمایش 150 نفر معتاد به چرس شناسایی شده و 15 نفر هم به تریاك و انفیتامین معتاد هستند.»

مقامات امنیتی ولایت پروان در مورد سرنوشت این تعداد از افراد معتاد به مواد مخدر می گویند، آنها تحت تداوی قرار داده شده اند و در صورتی كه از جریان تداوی نتایج درست به دست نیاید ممكن از صفوف پولیس اخراج شوند.

جنرال عبدالرحمان سید خیلی قوماندان امنیه ولایت پروان می گوید:
« برنامه تست یا آزمایشات طبی افراد پولیس كه از سوی وزارت داخله در نظر گرفته شده بود، تا حال به خوبی جریان دارد و افرادی كه شناسایی شده اند كه به مواد مخدر معتاد اند، آنها به مدت دو ماه در شفاخانهء مخصوص تحت تداوی قرار می گیرند. اگر بعداً نتوانستند كه خود را از مواد مخدر دور نگهدارند، آنها را از صفوف پولیس اخراج می كنیم.»

مقامات امنیتی پولیس به این باور اند كه موجودیت افراد معتاد به مواد مخدر در صفوف پولیس، اعتبار و حیثیت این نیروها را زیر سوال برده و تا زمانی كه خود پولیس از آلوده گی به مواد مخدر و فساد اداری پاك سازی نشود و جلو بی بند و باری های آن گرفته نشود، نمی تواند برای حاكمیت قانون در جامعه كاری را انجام دهد و در نزد مردم جایگاه مورد اعتماد پیدا كند.

شماری از كارشناسان مسایل سیاسی به این باور اند كه نیروهای پولیس افغانستان در حال حاضر عمدتاً در شرایط سال های جنگ در این كشور تربیه شده و از دانستن اهمیت و آگاهی های نطم و دسپلین به دور مانده اند و به همین دلیل هنوز مشكلات زیاد در صفوف پولیس افغانستان دیده می شود که باید جهت اصلاح آن تلاش های جدی صورت گیرد.

گزارش از احمد «هنایش»
XS
SM
MD
LG