لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۱

«وزیر خارجهء امریکا در کنفرانس کابل اشتراک خواهد کرد»


ریچارد هولبروک نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان
ریچارد هولبروک نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان
قرار است هیلاری کلنتن وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا در کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان در کابل شرکت کند.

این موضوع را ریچارد هولبروک نمایندهء خاص امریکا در امور افغانستان و پاکستان گفته است.

هدف عمدهء این کنفرانس که در 20 ماه جولای یعنی تا بیش از دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، برقراری ثبات در افغانستان خوانده شده است.

هولبروک که دیروز در یک کنفرانس خبری در واشنگتن صحبت می کرد، گفت که با وجود اظهارات ضد غربی رییس جمهور کرزی، روابط میان واشنگتن و کابل در وضع خوب قرار دارد.
به طوری که آقای کرزی پیش از برگزاری کنفرانس کابل به واشنگتن سفر می کند.

هولبروک با اشاره به اظهارات تند رییس جمهور کرزی که در اوایل این ماه غرب را به دست داشتن در تقلب در انتخابات ریاست جمهوری پارسال متهم کرد، گفت که در آن هنگام روابط اندکی دیگرگون شد، اما آن وقت دیگر گذشت و حالا به آینده فکر می شود.

انتظار می رود که کنفرانس کابل که در 20 ماه جولای یعنی بیش از دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، پیشرفت های کنفرانس بین المللی لندن در مورد افغانستان را که در اوایل امسال برگزار شد، بررسی کند.

در 28 ماه جنوری امسال، رهبران کشورهای مختلف جهان در لندن توافق کردند که قوای افغان باید مسوولیت های امنیتی را در شماری از ولایات تا اواخر امسال به دوش بگیرند و راه را برای کاهش قوای خارجی در این کشور باز کنند.

از سوی دیگر، بحث در مورد تلاش های رییس جمهور کرزی برای مبارزه با فساد اداری هم در اجندای گفتگوهای این کنفرانس قرار خواهد داشت.

ریچارد هولبروک نماینده خاص امریکا در امور افغانستان و پاکستان گفته است که همه موافقند که برای رسیدن به اهداف دوجانبه، باید با فساد اداری قویاً مبارزه شود.
XS
SM
MD
LG