لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

«میزان قاچاق مواد مخدر از میدان هوایی کابل کاهش یافته است»


جنرال محمد آصف جبار خیل قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی بین المللی کابل
جنرال محمد آصف جبار خیل قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی بین المللی کابل
در میان موجی از انتقاد ها که در خصوص سو استفاده قاچاقبران مواد مخدر و انتقال غیر قانونی پول از میدان هوایی بین المللی کابل صورت می گیرد، پولیس سرحدی میدان هوایی کابل می گوید که شیوه های را به کار انداخته است که میزان استفاده قاچاقبران تا حد زیادی کاهش یافته است.

جنرال محمد آصف جبار خیل قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی بین المللی کابل که به روز چهار شنبه در رابطه به دست آورد های شش ماه اول سال جاری آن اداره توضیحات می داد گفت، در 17 واقعه شش ماه اول سال جاری، 22 تن مظنون با مقدار مواد مخدر از میدان هوایی دستگیر گردیده اند.

آقای جبار خیل گفت، قاچاقبران بین المللی تلاش می کنند تا با طرح ها و شیوه های جدید به فعالیت ادامه بدهند، ولی نیروهای امنیتی پولیس مانع این فعالیت ها می شوند.

وی افزود:
«مشکل اساسی در این است که کشور های همسایه ما در این مورد با ما همکاری ندارند. ایران پاکستان و تاجکستان هیچکدام با ما همکاری نمی کنند حتی سایر کشور ها نیز با ما همکاری لازم را ندارند. از کشور های همسایه مواد کیمیاوی به افغانستان انتقال می آید و این مواد برای ساختن مواد مخدر استفاده می شود. مجرمان اصلی از این جا به آن کشور ها پناه گزین شده اند. در طی این مدت ما نه توانسته ایم با آنها یک تفاهم نامه داشته باشیم و روابط خود را مستحکم سازیم و همکاری های ما در این زمینه مستحکم گردد.»

مقامات پولیس سرحدی میدان هوایی کابل می گویند، قاچاقبران، مواد مخدر را از میدان هوایی کابل عمدتاً به امارات متحده عربی، هند و ترکیه قاچاق می کنند.

آقای جبارخیل پذیرفت که شماری از قاچاقبران خارجی نیز در این میان دستگیر شده اند. وی همچنان گفت که هفته گذشته چهار قاچاقبری نیز به دام پولیس افتادند که مواد مخدر را به شکل ماهرانه در داخل پوست بادام جا داده و از آن نقل بادامی ساخته بودند.

قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی قاچاقبران داخلی را با شبکه های بین المللی مرتبط خواند ولی گفت که کشور های همسابه در زمینه تعقیب شبکه های قاچاق همکاری نمی کنند.

مقامات پولیس سرحدی میدان هوایی در حالی از دست آورد ها سخن می زنند که شکایت های زیادی وجود دارد و حتی از ادامه فعالیت قاچاقبران و رفت و آمد آنان از طریق میدان هوایی بین المللی کابل، و انتقال غیر قانونی پول، یاد آوری می شود.

جنرال جبار خیل گفت که به یک مسافر حق داده می شود تا بیست هزار دالر امریکایی را با خود انتقال دهد.
وی گفت که تلاش صورت می گیرد تا روند انتقال غیر قانونی پول جلوگیری شود.

قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی کابل گفت که آنان سال گذشته دو تن از نیروهای پولیس سرحدی را که با قاچاقبران همکاری داشتند نیز دستگیر کرده اند.


حمید پژمان
XS
SM
MD
LG