لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۶

دولت ایران یک گرد همایی بزرگ را در تهران سازمان دهی کرد


دولت ایران گرد همایی را بروز جمعه در میدان انقلاب در تهران سازماندهی نمود، تا به طرفداران رژیم فرصت داده باشد علیهء فعالین مخالف که در هفته جاری به تعداد کثیر به سرک ها ریختند و دست به تظاهرات ضد دولتی زدند، معاملهء بالمثل کنند.

به گزارش تلویزیون دولتی ایران، راه پیمایی های مشابه ای در سایر شهرهای ایران نیز صورت گرفت. مقامات رژیم ایران قبلاً از طرفداران خود خواسته بود تا ضد تظاهرات مخالفین، صحنه آرایی کنند و خشم ونفرت شان را به گفته آن ها علیهء "رهبران فتنه گر" نشان دهند.

تلویزیون دولتی ایران نیز نشان داد که یک جمیعت بزرگ مردم زن ومرد بعد از نماز جمعه به سوی میدان انقلاب روان بودند، عکس های فعلی وقبلی رهبر مذهبی را باخود حمل می کنند وشعار های ضد امریکا وضد اسراییل سر داده بودند.

تلویزیون دولتی ایران نیز مصاحبه های زنده را با تظاهر کننده گان پخش نمود که درآن، هردو رهبرعمدهء جنبش مخالف، میر حسین موسوی ومهدی کروبی را به مرگ ها وخون ریزی های دو سال گذشته متهم می نمودند.

تظاهر کننده گان همچنان تقاضا می نمودند ، موسوی وکروبی که اکنون تحت نظارت قرار دارند محاکمه شوند.
آن ها شعار می داند:
«موسوی وکروبی باید اعدام شوند.»

نماینده گان رهبرعالی آیت الله علی خامنه یی و ملا امامان مساجد درولایات مختلف هم تقاضا نمودند تا موسوی و کروبی به علت سازمان دهی تظاهرات ضد دولتی چهاردهم ماه فبروری مجازات شوند. در جریان تظاهرات دوشاگرد مکتب کشته ویک تعداد زخمی گردیدند.

فعالین مخالف رژیم وشاگردان مکتب می گویند، دو نفر محمد مختاری و ژاله توسط فیر نیروهای امنیتی کشته شدند. اما رسانه های دولتی ادعا کردند که ژاله یک عضو وفادار بسیجی بوده و او توسط تظاهر کننده گان مخالف کشته شده است.
اما فعالین مخالف این ادعا را رد مینمایند ومقامات را به گروگان گرفتن شهید شان متهم می سازند.

پارلمان ایران به روز سه شنبه پانزدهم ماه فبروری تقاضا کرد تا موسوی و کروبی به خاطر نقش شان درسازماندهی تظاهرات اعدام شوند. دفتر لوی څارنوالی ایران گفت، نظام قضایی علیهء آنهایی که در عقب تظاهرات ضد دولتی قرار داشتند، با قوت وسرعت عمل خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG