لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۸

کشور سنگال روابطش را با ایران قطع کرد



سنگال روابطش را با ایران قطع کرده، روز چهارشنبه تهران را متهم کرد که شورشیان جدایی طلب آن کشور را در جنوب آن کشور در منطقه کزامنس از لحاظ سلاح اکمال می کند.

شورشیان سنگال درجریان نبرد در این هفته سه سرباز آن کشور را کشته اند.

موج از نارضایتی های اخیر میان ایران وکشور های افریقای غربی روی اتهام قاچاق اسلحه، روابط تهران را که درجستجوی شرکای جدید تجارتی دراین قاره می باشد، صدمه رسانده است.

وزارت امور خارجه سنگال شب گذشته در تلویزیون دولتی آن کشور اعلان کرد که سنگال به خاطر این که شورشیان از سلاح های ایرانی استفاده کرده، باعث مرگ سربازان سنگالی شده اند، خیلی خشمگین است. بنابراین حکومت سنگال تصمیم گرفته است که سر از امروز روابط دیپلوماتیک خود را با ایران قطع کند.

در سنگال از دیرزمان است که جنگ میان حکومت و شورشیان ادامه دارد.

در اعلامیه آمده است که شورشیان نیروهای دیموکراتیک کزامنس، در حملات اخیر شان از سلاح های پیشرفته استفاده کرده، باعث مرگ سربازان سنگالی شدند.

در ماه دسامبر سال گذشته سنگال سفیرش را از ایران فراخوانده، گفت که از توضیحات تهران در مورد سلاح ها و راکت های به دست آمده در نایجریا، ناراضی می باشد.


این سلاح ها در ماه اکتوبر سال گذشته به دست نیروهای نایجریایی افتاد.

گمبیا کشورهمسایه سنگال، که هدف بعدی ارسال این گونه سلاح های ایرانی بود، نیز روابطش را با ایران کاملاً قطع کرده است.

یک محکمهء نایجریایی در نوامبر سال 2010 میلادی یک عضو سپاه پاسداران انقلاب ایران و سه نایجریایی را به قاچاق این سلاح ها متهم کرده است.
XS
SM
MD
LG