لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

یک محکمه پاکستانی یک تبعهء دیگر امریکایی را به زندان فرستاد


ریموند دیویس به قتل دو پاکستانی در شهر لاهور متهم است
ریموند دیویس به قتل دو پاکستانی در شهر لاهور متهم است
به اساس گزارش آژانس های خبری رویترز و اسوشیتد پرس، یک محکمه پاکستانی بروز شنبه یک تبعه دیگری امریکایی را یک روز بعد از آن به زندان فرستاد که شخص مذکور به علت ماندن مدت بیشتر از ختم ویزه از طرف پولیس پاکستان در شهر پشاور بازداشت گردید.

بازداشت مارک دی هاون تبعه امریکا در زمانی صورت می گیرد که روابط میان (ISI) یا اداره استخبارات پاکستان و ) CIA) اداره استخبارات امریکا که هر دو در پشت پرده در مبارزه علیه تندروان اسلامی در داخل پاکستان همکاری می نمایند، روی موضوع بازداشت ریموند دیویس یک قرار دادی (CIA) بسیار تیره شده است.

ریموند دیویس به قتل دو پاکستانی در شهر لاهور متهم است. اما دیویس می گوید، او بخاطر دفاع از خود بالای این دو نفر پاکستانی شلیک نمود. ایالات متحده امریکا می گوید، دیویس مصونیت دپلوماتیک دارد باید آزاد شود.

مقامات اداره استخباراتی پاکستان به آژانس خبری اسوشیتد پرس گفته اند، جزییات اتباع امریکایی را در پاکستان بعد از آن مورد بررسی دقیق قرار می دهند که یک تبعه امریکایی در ماه گذشته بجرم قتل دو پاکستانی در شهر لاهور بازداشت گردید. اما روشن نیست که بازداشت مارک دی هاون در پشاور مستقیماً به این موضوع مربوط است یا خیر.

مقامات امریکایی می گویند، دی هاون یک قراردادی است که به کار های ساختمانی در منطقه مصروف می باشد. دی هاون 34 سال عمر دارد و با یک خانم پاکستانی ازدواج نموده است. دی هاون به محکمه گفته، او با ویزه تجارت به پاکستان آمده بود و مدت ویزه او در ماه آکتوبر خاتمه یافته است. او همچنان گفته، از مقامات پاکستانی تقاضای تمدید ویزه نموده بود ولی به علت رفتن به زندان ویزه او تمدید نه گردید.

یک مقام سفارت امریکا در پاکستان گفت، آنها موضوع بازداشت دی هاون را از طریق گزارش رسانه ها شنیده اند و تلاش دارند تا از طریق مقامات پاکستانی با شخص مذکور دسترسی پیداکنند. قضیه دیویس که در ماه گذشته از طرف مقامات پاکستانی بازداشت گردید، روابط از قبل مشتعل شده و تیره شده میان ایالات متحده امریکا و پاکستان را مشتعل تر وتیره تر ساخته است.

دیویس یک افسر سابق قوای خاص امریکا می باشد که به قتل دو پاکستانی متهم است و احتمالاً به اعدام روبرو باشد. اما مقامات امریکایی می گویند، دیویس مصونیت دپلوماتیک دارد باید آزاد شود و به ایالات متحده امریکا برگردانیده شود. محکمه پاکستانی تقاضای مقامات امریکا را رد کرده و محاکمه دیویس را الی سوم ماه مارچ به تعویق انداخته است.
XS
SM
MD
LG