لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۲

مخالفان حکومت لیبیا کنترول شهر زاویه را به دست گرفتند


مخالفان حکومت لیبیا کنترول شهر زاویه نزدیک ترین شهر به مرکز این کشور را در دست گرفتند.

یک خبرنگار رویترز گزارش داده است که بیرق سرخ، سبز و سیاه مخالفان ژریم معمر قذافی از ساختمانی در داخل این شهر بر افراشته شده بود و جمعیت چندین صد نفری شعار می دادند که این است انقلاب ما.

بر اساس گزارش اسوشتید پرس، ماموریت های پولیس و دفترهای حکومتی به آتش کشیده شده اند و شعارهای ضد قذافی در همه جای شهر به چشم می خورند.

گفته می شود که بسیاری از ساختمان های شهر زاویه در نتیجه اصابت مرمی سوراخ، سوراخ شده اند.

صدها تن از اعتراض کننده گان در مرکز شهر شعار می دادند که قذافی برو! تانک های اردو در زاویه حالا به دست معترضان افتاده است و هواداران قذافی در پایتخت طرابلس باقی مانده اند.

روزنامهء نیویارک تایمز نوشته که گزارش های تایید نا شده حاکی از آنند که هزاران تن از معترضان مسلح از دیگر جا های لیبیا به سوی طرابلس در حرکت استند.

در ادامه گزارش نیویارک تایمز آمده است که در شهر بن غازی در شرق لیبیا که بر خاستگاه قیام مردمی است، گروه از افسران ارشد اردو به معترضان پیوسته و شورای را به خاطر رهبری قوای تحت رهبری شان علیه رژیم قذافی ایجاد کرده اند.

یکی از این ها یک جنرال قوای هوایی است که گفته است سه میدان هوایی و ماموریت پولیس منطقه به دست معترضان افتاده است.

به گزارش نیویارک تایمز، امام بگیغیز سخنگوی ایتلاف فعالان ضد حکومت لیبیا گفت که تا آزادی طرابلس، شهر بن غازی محل موقتی حکومت خواهد بود.

از سوی دیگر نیویارک تایمز می گوید که پولیس مخفی و نیروهای امنیتی بی یونیفورم ظاهراً کنترول بیشتر قسمت های طرابلس را در دست دارند.

گزارش های تایید ناشده حاکی از آنند که قذافی هشدار می داد که اگر قیام ها پایان نیابند، شاید به هواداران خود سلاح توزیع کند .

نتیجه گیری نیویاک تایمز این است که هم قذافی و هم مخالفانش برای مدتی تمایل دارند تا علیه یک دیگر بجنگند.
XS
SM
MD
LG