لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۷

وزیر امور اقلیت های مذهبی پاکستان روز گذشته به قتل رسید


وزیر امور اقلیت های مذهبی در پاکستان شهباز بتی
وزیر امور اقلیت های مذهبی در پاکستان شهباز بتی
وزیر امور اقلیت های مذهبی در پاکستان شهباز بتی که خواهان تغییر در قانون کفر در این کشور بود، توسط افراد مسلح که با یک موتر حرکت می کردند، کشته شد.

این دومین مقام بلند رتبهء حکومت پاکستان است که در رابطه با قانون کفر در این کشور کشته می شود.

کشته شدن وی از سوی حکومت پاکستان، واتیکان و کلیسای انگلیکن محکوم شد.

بتی در وقت حرکت از خانه برای اشتراک در مجلس کابینه در اسلام آباد مورد حمله قرار گرفت.

شاهدین می گویند که تیر اندازی به سمت موتر آقای بتی چند ثانیه دوام داشت و بعد از آن راننده وی کوشش کرد که او را به شفاخانه برساند، اما نظر به خبر تلویزیون پاکستان جراحت های آقای بتی شدید بود و او قبل از رسیدن به شفاخانه درگذشت.

پولیس پاکستان راه های اصلی اسلام آباد را بسته و تحقیقات را در این مورد آغاز کرده است.

رییس پولیس اسلام آباد واجد درانی به خبرنگاران گفت، پولیس خبر داشت که آقای بتی از سوی افراط گرایان تهدید شده است. اما به گفته او آقای بتی کدام محافظی از پولیس با خود نداشت.

واجد درانی در مورد حادثه چنین توضیحات داد:
« یک موتر نوع کرولای سفید، موتر وزیر را متوقف ساخت، محافظین که به وزیر داده شد بودند با او نبودند، بعد از پرسش از آنها معلوم شد که وزیر به آنها گفته است در دفتر انتظار باشند. ما به وزیر یک واحد محافظتی پولیس و شبه نظامیان را خدمتی کرده بودیم. علاوه بر آن ما محافظین را برای خانه رسمی او مکلف ساخته بودیم. ما تحقیقات را ادامه می دهیم که کی سبب نرفتن گروه محافظین با وزیر شده است و باید بدانیم که این دستور خود وزیر بوده و یا موضوع دیگر.»
.
بتی دومین مقام بلند رتبهء حکومت پاکستان می باشد که از آغاز سال جاری میلادی تا اکنون در رابطه با قانون کفر در پاکستان کشته می شوند.

در چهارم ماه جنوری سلمان تاثیر والی ولایت پرنفوس پاکستان یعنی پنجاب که یکی از تنقید کننده گان قانون کفر در این کشور بود، توسط محافظش به قتل رسید.

مسوولیت قتل آقای بتی را طالبان پاکستان به عهده گرفتند. خبرگزاری رویترز خبر داده است، یک شخصی بنام سجاد مهمند که خود را سخنگوی طالبان معرفی کرده در صحبت تلیفونی از یک محل نا معلوم به خبرگزاری گفته است که این وزیر به گفته او یک کافر بود.

صدر اعظم پاکستان یوسف رضا گیلانی به شفاخانه رفته و تسلیت خود را به خانواده آقای بتی ابراز کرده است.

واتیکان قتل بتی را یک عمل دهشتناک خوانده است و بر دفاع از آزادی دین و مسیحیان در پاکستان تاکید کرده است.

کلیسای انگلیکن گفته است که تکرار تعصبات فرقه ای و خشونت علیه آنها، هیجان بین المللی را در مورد امنیت مسیحیان و دیگر اقلیت های مذهبی در پاکستان دامن می زند.
XS
SM
MD
LG