لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۷

مارک گراسمن در سفر به پاکستان با مقامات آن کشور ملاقات کرد


نماینده جدید ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان با صدراعظم پاکستان در اسلام آباد ملاقات کرد. این اولین سفر فرستاده خاص امریکا به منطقه از زمانی تعیین او به عوض ریچارد هول برووک در این پست می باشد.

مارک گراسمن در یک زمانی به پاکستان سفر می کند که روابط میان امریکا و پاکستان به خاطر مسالهء جنجال برانگیز ریموند دویس یک قرار دادی سی آی ای امریکا که دو پاکستانی را به قتل رسانده است، در سطح پایین آن قرار دارد.

سفارت ایالات متحده امریکا در پاکستان گفت، گراسمن روز یکشنبه با وزیر مالیه پاکستان ملاقات کرد. گفته می شود که اقتصاد پاکستان در وضعیت دشوار قرار دارد و ایالات متحده امریکا برای رفع مشکلات اقتصادی پاکستان کمک و مشوره های اقتصادی را پیشنهاد کرده است.

اما حزب حاکم حزب پیپلز پاکستان حتی در تشویق عدهء از متحدین خودش در مورد موافقه روی اصلاحات اقتصادی با دشواری مواجه است که جامعه بین المللی خواهان آن است. یکی از این اصلاحات مالیات جدید است که بر فروشات وضع می شود.

یوسف رضا گیلانی صدراعظم پاکستان قبل از ملاقات با نماینده خاص امریکا به خبرنگاران گفت، حکومت به قضیه ریموند دویس به طور مناسب رسیده گی می کند. وی افزود که آنها یک حکومت با مسوولیت دارند و این حکومت کاری را انجام نه خواهد داد که مغایر منافع ملی باشد.

البیرتو رودریگوز سخنگوی سفارت ایالات متحده امریکا در اسلام آباد گفت، گراسمن روز دوشنبه با آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان و سایر مقامات ارشد آن کشور نیز ملاقات می کند.

گراسمن قبل از این در دوران حکومت رییس جمهور سابق امریکا جورج بوش به حیث دیپلومات درجه سه و سفیر ایالات متحد در ترکیه ایفای وظیفه کرده است.

گراسمن بعداً در گروه کوهن گروه مشورتی که توسط وزیر دفاع سابق امریکا ویلیام کوهن پیشبرده می شود، کار می کرد و در سال 2005 میلادی به تقاعد سوق داده شد.

هولبروک که در ماه دسمبر وفات کرد مسوول بررسی پالیسی های سیاست های گستردهء بود که این سیاست ها منجر به تغییر اولویت در برخورد با شورشیان و موجب همکاری در مبارزه با تروریزم میان دو کشور شده است.
XS
SM
MD
LG