لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۵

رهبر لیبیا شورشیان را به نام خاینان یاد کرد


معمرالقذافی رهبر لیبیا
معمرالقذافی رهبر لیبیا
معمرالقذافی رهبر لیبیا شورشیان را به نام خاینان یاد کرده، گفت که این شورشیان گروه های کوچکی اند که از افغانستان، فلسطین مصر و کشور های دیگر اسلامی به لیبیا آمده اند و بیشتر شان نوجوانان زیر بیست سال می باشند.
درین حال اوضاع در لیبیا در حال تیره تر شدن می باشد. کشور های غربی در صدد براندازی حکومت قذافی و تحمیل منطقهء منع پرواز بر لیبیا می باشند.

این درحالیست که نیروهای قذافی حملات شان را بر شهر های که در دست شورشیان اند، ادامه می دهند. این حملات شامل بمباران و استفاده از قوای تانک و توپخانه می باشد.

قذافی در سخنرانی برای طرفدارانش که از طریق تلویزیون دولتی لیبیا پخش شد، گفت:
«ایالات متحده، فرانسه و بریتانیه علیهء دولت لیبیا توطیه چینی می کنند تا بر حوزه های نفتی دراین کشور تسلط پیدا کنند.»
قذافی همچنان به سرازیر شدن شورشیان به لیبیا از کشور های دیگر اسلامی اشاره کرده گفت:
«آنان برای مردم سلاح و ماشیندار می دهند چیزی که اطفال به آن خوشحال می شوند. وضع به این حالت بد رسیده است. آنان نوجوانان را جذب می کنند و برایشان می گویند راه جنت در جلو تان است و به این ترتیب اطفال را شستشوی مغزی می دهند.»

رییس ادارهء سیاست خارجی اروپا کاترین اشتون می گوید، پارلمان اروپا در ستراسبورگ با توجه به این حالات در تلاش فرستادن قوای نظامی برای مساعدت به عملیات تخلیهء مناطق و پایان دادن به بحران بشری می باشد.»
کاترین استون گفت:
«ما باید مطمین شویم هر گزینه یی را که انتخاب می کنیم آن را با آگاهی کامل انتخاب کنیم تا در حمایت از مردم باشد، چرا که مردم از آن متاثر می شوند.»

قرار است جلسهء وزرای خارجه فردا و نشست اتحادیه اروپا به روز جمعه روی اوضاع لیبیا تمرکز داشته باشد .

در حین حال بر اساس گزارش های از قول شاهدان عینی درگیری ها در شهر زاویه که در دست شورشیان قرار دارد، صورت گرفته، گفته می شود 50حدود تانک شهر را در محاصره گرفته اند.

طیارات جنگی دولت همچنان مواضع شورشیان در اطراف راس لانوف و بن جواد را در شرق لیبیا هدف قرار داده اند.

کشور های غربی در صدد تحمیل منطقهء منع پرواز بر لیبیا می باشند.
XS
SM
MD
LG