لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

در اجلاس ناتو بر تسریع پروسهء تعلیم و تربیت نیروهای امنیتی افغان تاکید شد


گریتی فیریمو وزیر دفاع ناروی در بروکسل در اجلاس وزرای دفاع ناتو به تسریع پروسهء تربیت نیروهای امنیتی و تقویت ادارت ملکی افغان تاکید کرد.

وزیر دفاع ناروی این مطلب را قبل از آغاز اجلاس وزرای دفاع ناتو در مصاحبه با رادیو آزادی بیان کرد.

وزیر دفاع ناروی همچنان در مورد نقش نظامی کشورش در افغانستان یک سلسله معلومات را ارایه کرده، می گوید، تلاش ها به خاطر تربیت و آموزش نیروهای امنیتی افغان به خوبی پیش می رود.»
وی امید واراست که نیروهای خارجی دراین کشور بتوانند تا سال 2014 میلادی تمام مسوولیت های امنیتی را به نیروهای امنیتی افغان بسپارد.

خانم فریمو در پاسخ به پرسش خبر نگار رادیو آزادی که ناروی به مثابهء عضو ناتو در مورد آموزش و تربیت نیروهای امنیتی افغان، چه نقش را بازی کرده است؟ گفت:
«این مساله ازچندی به این سو موضوع اساسی ماست. ما روی این نکته که افغانستان بتواند امور خود را بخصوص مسوولیت های امنیتی اش را به طور کامل به عهده گیرد، پافشاری نمودیم. زیرا تربیت آموزش نیروهای امنیتی یک مساله ء کلیدی و اساسی به شمار می رود.»
وی اظهار داشت:
«نیروهای ما در ولایت فاریاب مستقر اند. نخست در سطح کندک و حالا هم به سطح لوای با نیروهای افغان کار مشترک را آغاز کرده اند. ما می خواهیم چنین پروسه را ادامه دهیم.»

وزیر دفاع ناروی در پاسخ این سوال که آیا به نظر او قوای امنیتی افغان در سال 2014 میلادی شایسته گی گرفتن مسوولیت های امنیتی کشور شان را به طور کامل به عهده دارند و یا نه ؟ گفت:
«ما از پلان تحویل دهی مسوولیت های امنیتی حمایت می کنیم. در این مورد تلاش های که از طرف ما صورت گرفته است، نشان دهندهء این است که عساکر افغان پیشرفت های خوب داشته است. البته این مساله باید در یک چهار چوب وسیع گنجانیده شود که در آن تلاش های به خاطر آمورش و تربیت پولیس افغان و تحکیم ادارت ملکی نیز شامل آن باشد. در این عرصه موفقیت های بدست آمده برای ما تشویق کننده است.»

ناروی در افغانستان 500 سرباز دارد که در ولایت فاریاب مصروف امور امنیتی و بازسازی می باشند. تا حال 9 سرباز این کشور در جنگ ها افغانستان کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG