لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۹

یک مقدار سلاح و مهمات در شهر کابل به پروسه دایاک سپرده شد


جنرال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیه کابل حین تسلیم دهی این مهمات به دایاک
جنرال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیه کابل حین تسلیم دهی این مهمات به دایاک
مسوولان پولیس در کابل می گویند که برای جلوگیری از اعمال تروریستی و جنایی در این شهر و به میان آوردن فضای مصوون به باشنده گان کابل یک سلسله اقدامات را اتخاذ کرده اند و اخیراً تعداد از اسحله و مهمات را از مناطق مختلف پایتخت نیز به دست آورده اند.

جنرال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیه کابل به روز یکشنبه در مراسم تحویل دهی این سلاح و مهمات به پروسه دایاک به رادیو آزادی گفت که به اثر تلاش های آنان میزان جرایم جنایی در کابل کاهش یافته و در خصوص جلوگیری فعالیت های تروریستی نیز دست آورد های داشته اند.

آقای سالنگی افزود:
«نا امنی ها به دو دسته تقسیم شده اند، یکی جرایم جنایی اند که الحمدالله کاهش خوبی یافته است. دوم حملات تروریستی است که در این راستا نیز پولیس در تلاش است و دست آورد های خوبی نیز داشته است.»

مقامات پولیس کابل گفتند که در پیوند به قضیه کشف و ضبط سلاح و مهمات که شامل 12 میل اسلحه مختلف النوع و تعداد از ماین های ضد وسایط و مرمی سکر، هاوان و بی ام 12 می شوند چهار نفر نیز بازداشت گردیده اند.

در همین حال باشنده گان کابل تدابیر و اقداماتی را که برای تامین امنیت پایتخت روی دست گرفته شده کافی ندانسته می گویند که بیشتر باید راه های ورودی به شهر کابل تحت نظارت پولیس قرار بگیرد تا جلو آمدن مخالفین مسلح به کابل گرفته شود.

اخیراً شهر کابل هم مثل برخی از ولایات دیگر شاهد حملات انتحاری و اصابت چند فیر راکت بود و با این نگرانی های باشنده گان این شهر نسبت به افزایش تحرکات مخالفین و نا امنی ها در پایتخت بیشتر گردید.

پس از این حوادث، وزارت داخله افغانستان نیز اطمینان داده بود که به هدف مصوونیت جان ساکنین کابل تدابیر تازه و جدی از سوی پولیس اتخاذ شده است.


ستار فروغ
XS
SM
MD
LG