لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۶

هلال احمر افغانی برای آسیب دیده گان زلزله در جاپان اعانه جمع آوری می کند


کمپاین ها به خاطر جمع آوری اعانه برای کمک به آسیب دیده گان سونامی اخیر جاپان در کابل ادامه دارد. مقامات جمعیت هلال احمر افغانی یا سره میاشت از تمام تاجران و ثروتمندان افغان می خواهند تا در برنامه جمع آوری اعانه برای قربانیان اخیر سونامی جاپان کمک کنند.

داکتر رحمت الله بشریار رییس برنامه کمک های اولیه صحی جوانان و رضاران جمعیت افغانی سره میاشت به رادیو آزادی گفت، ابراز امیدواری می کند که افغان ها به زلزله زده گان جاپان کمک بیشتر نمایند.

وی افزود:
«جمعیت افغانی سره میاشت از طریق جوانان رضا کاران خود می خواهد که یک کمپاین جمع آوری اعانه را برای مردم زلزله زده جاپان به راه بی اندازد که از تمام مردم کشور این کمک جمع شده و با کمک خود سره میاشت یک جا به آدرس مردم آسیب دیده جاپان فرستاده می شود.»

پیش از این شاروالی ولایت قندهار نیز 50 هزار دالر امریکایی از بودجه شاروالی آن ولایت به قربانیان حادثه جاپان کمک کرده است.

تعدادی از باشنده گان کابل که به قربانیان زلزله اخیر در جاپان کمک کرده اند می گویند که جاپان همیشه برای افغانستان کمک کرده و به گفته آنان، حالا که جاپان به کمک نیاز دارد، باید برایش کمک صورت گیرد ولو که این کمک ها ناچیز باشد.

در میان کمک کننده گان، شماری از متعلمان مکتب نیز دیده می شدند. شماری از کمک کننده گان به رادیو آزادی گفتند، که اشتراک مردم برای کمک به آسیب دیده گان جاپان خوب است.

پیش از این مردم در چهار راهی قمبر شهر کابل، نیز بخاطر ابراز همدری و غم شریکی با مردم جاپان صندوق اعانه را تشکیل داده و در آن بخاطر کمک با متضرران زلزله اخیر در جاپان و سونامی ناشی از آن پول جمع کردند.

به دنبال این حادثه طبیعی مدهش در جاپان، مقام های افغان تصمیم گرفتند تا بسته از کمک های عاجل افغانستان به زلزله زده گان جاپان ارسال شود.

رییس جمهور کرزی هم هفته گذشته به سفارت جاپان در کابل رفت و در کنار ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان ناشی از زلزله و سونامی در جاپان در یک کتاب مخصوص امضا کرد.

این بار نخست نیست که حکومت افغانستان با متضرران ناشی از یک حادثه طبیعی کمک می کند، بلکه پیش از این هم مقام های افغان کمک هایی را با سیلاب زده گان پاکستان انجام داده اند.
XS
SM
MD
LG