لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۸

برای بزرگ داشت از مراسم نو روز تدابیر جدی امنیتی اتخاذ شده است


مزارشریف
مزارشریف
در حالی که قرار است ساعاتی بعد مراسم جهنده بالا در ولایت بلخ برپا گردد، مقامات ارشد امنیتی شمال کشور از تدابیر خاص امنیتی در این ولایت خبر داده اند.

جنرال داود داود قومندان زون ساحوی 303 پامیر به رادیو آزادی گفت که به مناسبت این روز خجسته، تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ نموده اند.

قومندان زون 303 پامیر که مسوولیت تامین امنیت در چند ولایت شمالی کشور را به عهده دارد همچنان گفت، این تدابیر به همکاری نیروهای پولیس و امنیت ملی اتخاذ شده است.

در چند سال گذشته مقامات ارشد کشور های همسایه که آنها نیز از سال نو خورشیدی تجلیل می نمایند، در مراسم جهنده بالا در مزار شریف شرکت داشته اند.

این که امسال چه کسانی و کدام مقامات ارشد در مراسم نو روز در مزار شریف شرکت دارند، جنرال داود در مورد گفت، مقامات کشور های همسایه که با افغانستان فرهنگ مشابه دارند در این مراسم شرکت خواهند داشت.

مراسم نو روز در ولایت بلخ در حالی با اشتراک مقامات ارشد خارجی و افغان برگزار می شود که در این اواخر گزارش های زیاد از نا امنی های موجود در ولایات شمالی کشور به نشر می رسند.

به گفته مقامات امنیتی شمال افغانستان، تامین امنیت روز نو روز امسال، به دست نیروهای افغان است و نیروهای افغان خود طرح ریزی و تطبیق این پلان را در دست دارند.
XS
SM
MD
LG