لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۶

نیروهای اروپایی و امریکایی توانستند فضای منع پرواز بالای لیبیا را وضع کنند


صدای ملیشه های مخالف معمر القذافی در شهر بندری بن غازی شنیده می شود، آنها دیروز بعد از آن خوشحالی می کردند که نیروهای امریکایی و اروپایی بر نیروهای حامی معمر القذافی حمله نموده، آنها را از پیشرفت ها در بنغازی مانع شدند.

این حمله هوایی نیروهای امریکایی و اروپایی یک کمپ نظامی را در 20 کیلومتری بنغازی هدف قرار داد، جایی که نیروهای امنیتی لیبیا از آن، بر مخالفین قذافی حمله می کردند. حملات هوایی بر نیروهای وفادار به قذافی بعد از آن صورت گرفت که یک درگیری شدید بین نیروهای حامی و مخالف قذافی در بنغازی رخ داد. در این حملات چندین تانک مربوط نیروهای قذافی آتش گرفت و قربانیان به جا گذاشت.

یک جنگجوی زخمی در مورد این حادثه چنین گفت:
« بعد از غروب آفتاب، آنها ما را در یک مکتب و یک پوهنتون، محاصره کردند و با فرا رسیدن شب بر ما حمله نمودند. ما بر آنها آتش می گشودیم و آنها بر ما. »

ادمیرل مایک مولن رییس کمیته لوی درستیزان امریکا، دیروز گفت، روز اول حملات نیروهای امریکایی و اروپایی بر نیروهای قذافی با موفقیت گذشت.

وی افزود:
«اقدامات دیروزی شامل حمله بر نیروهای زمینی قذافی در بن غازی بود. و هدف ما هم همین است تا این نیروها را مورد حمله قرار داده مطمین گردیم که آنان نه توانند حملات شان بر مردم بی گناه ملکی را ادامه دهند، کاری را که تا دیروز در بنغازی می کردند.»

قابل ذکر است که چین و روسیه نگرانی شان را در مورد مداخله نظامی غرب در لیبیا ابراز داشته گفته اند این اقدام می تواند منتج به کشته شدن بیشتر افراد ملکی گردد.

حکومت بریتانیا دیروز گفت، روی راه های جلوگیری از تلفات ملکی در لیبیا غور می کند.

ادمیرل مایک مولن رییس کمیته لوی درستیزان امریکا گفته است که هیچ گزارش در مورد کشته شدن افراد ملکی در نتیجه حملات نیروهای اروپایی و امریکایی در بنغازی، وجود ندارد.
XS
SM
MD
LG