لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۷

سه قوماندان ارشد اردوی یمن با تظاهر کننده ها پیوستند


سه قومندان ارشد اردوی یمن به مظاهره کننده گان ضد حکومت پیوسته اند که این اقدام، پایه قدرت رییس جمهور علی عبدالله صالح را متزلزلتر ساخته است. وزیر دفاع یمن در پاسخ به این اقدام گفته است، نیروهای مسلح یمن به رییس جمهور صالح وفادار می باشند و با هر تهدید کودتاه در مقابل دموکراسی، مقابله خواهند کرد.

این شگاف عمیق در اردوی یمن هنگامی ایجاد شد که جنرال علی محسن ال حمر، یک متحد نزدیک رییس جمهور صالح و قومندان یکی از فرقه های کلیدی اردوی یمن، در یک پیغام ویدیویی اعلان کرد، وی و فرقه اش به مخالفین پیوسته اند.

او گفت:
«من به نماینده گی از آنها حمایت و همدردی صلح آمیز خود را از انقلاب جوانان ابراز داشته و از خواست های آنها حمایت می کنیم. ما وظایف خود برای تامین ثبات و امنیت را در پایتخت ادامه می دهیم. قطعات ما برادران خود را در نیروهای مسلح حمایت خواهند کرد و از خداوند استدعا دارم، یمن را از هرنوع شر محفوظ دارد.»

بر اساس گزارش ها بعد از این اعلان، تانک هایی طرف های رقیب، در جاده های صنعا به گشت و گذار پرداختند، در این حال تانک های تحت قومانده جنرال ال احمر که گفته می شود در تلاش حفاظت از تظاهر کننده گان می باشند، برای حفاظت از آنها در محل تجمع شان، وجود داشتند. تانک های دیگر در نزدیکی وزارت دفاع و بانک مرکزی موجود بودند و چندین ذره پوش مربوط به نیروهای امنیتی تحت قومانده پسر رییس جمهور صالح، به نزدیکی ریاست جمهوری رسیده اند.

قابل ذکر است که تعداد زیاد از تظاهر کننده گان، پیوستن سه افسر ارشد اردو را به صف تظاهر کننده گان، کلید موفقیت شان عنوان نموده اند.

یک تن از تظاهر کننده گان به نام خالص به آژانس خبری رویترز چنین گفت:
«امروز روز نیک است زیرا اردو به تظاهر کننده گان پیوسته است، شخصاً برایم عجیب نیست چون این جریان طبیعی حالات است و حال ما می توانیم بگوییم، مطمین هستیم که انقلاب ما به راه درست می رود. »

حکومت یمن در این حال تاکید نموده است که اکثر نیروهای مسلح آن کشور به رییس جمهور صالح وفادار اند و برای دفاع از وی، وارد اقدام خواهند شد.
XS
SM
MD
LG