لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۲

«نیاز است تا در قدم نخست، منافع ملی افغانستان مدنظر گرفته شود»


آرمان ملی
روزنامه آرمان ملی در مطلبی با اشاربه تعلق گرفتن مسوولیت های امنیتی از قوای بین المللی به نیروهای افغان تبصره کرده است. این روزنامه در مورد توانایی های نیروهای افغان ابراز تردید کرده و با عنوان برجسته یی نوشته است که اگر در سال نو امنیت تامین شده نه تواند، مشکلات جدی تر خواهد شد. این روزنامه گفته است که در سال گذشته نیروهای افغان و بین المللی توانسته بودند ساحاتی را از وجود مخالفین پاک کنند، اما حالا نیاز است تا نیروهای افغان به این مساله بیشتر توجه داشته باشند. روزنامه در مورد تجلیل از جشن نو روز و برنامه های مردمی که راه اندازی شده بود، مطلب انتقادی را به نشر رسانده است. روزنامه گفته است که در برخی از محلات شراب نوشی بود و مزاحمت های به خانواده ها نیز صورت می گرفت.


افغانستان تایمز
روزنامه افغانستان تایمز در سرمقاله شماره امروز خود در مورد همکاری های استراتیژیک افغانستان و ایالات متحده امریکا تبصره کرده است. این روزنامه با اشاره به صحبت های که در این خصوص در مورد ایجاد یک استراتیژی مشترک همکاری با امریکا صورت می گیرد نوشته است که نیاز است تا در قدم نخست و پیش از همه چیز، منافع ملی کشور مدنظر گرفته شود. روزنامه در عین حال اظهارات رییس جمهور کرزی را که در به مناسبت آغاز سال نو ابراز کرده بود، نیز منعکس کرده است. روزنامه بخش های از اظهارات رییس جمهور کرزی را که در آن در مورد سپردن مسوولیت های امنیتی افغانستان از قوای خارجی به قوای افغان تذکر رفته بود، برجسته ساخته است.


افغانستان
روزنامه افغانستان، هم در سرمقاله شماره امروز خود در مورد سپردن مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به قوای افغان تبصره کرده است. این روزنامه گفته است که مساله سپردن این مسوولیت ها گام بزرگی در راستای خود اتکایی افغانستان در زمینه تامین امنیت است. اما مقاله نویس در ادامه گفته است که سیاستمداران افغان نباید پس از این تن به بازی های پنهانی بدهند که افغانستان را به سوی نابودی بکشاند. روزنامه در مورد فساد اداری در افغانستان و شیوه های مبارزه با آن نیز تبصره کرده است. این روزنامه گفته است که تلاش ها به هدف از بین بردن فساد اداری در کشور بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست، و هر تلاشی در این راستا بدون همکاری مردم موفق نخواهد بود.


اوت لوک افغانستان

روزنامه انگلیسی زبان اوت لوک افغانستان، هم در مورد مشکلات پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی تبصره کرده است. این روزنامه گفته است گفته است که تهدید های مخالفین و دشوارهای خود پروسه انتقال مسوولیتت های امنیتی می تواند جدی باشد. روزنامه در عین حال گفته است که مساله انتقال مسوولیت های امنیتی از قوای بین المللی به نیروهای تازه رشد کرده افغان وابسته به عمکرد دولت افغانستان نیز است که باید توانایی ها و قابلیت های خود را در این خصوص نشان بدهد.


برشنانظری
XS
SM
MD
LG