لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۵

حسین درخشان یک چهرهء جنجال برانگیز در ایران


حسین درخشان که یک چهرهء شناخته شده در معرفی و رشد ویبلاگ نویسی در ایران شمرده می شود، در ماه نوامبر سال 2008 بعد از بازگشت به ایران دستگیر شد.

وی به خاطر مسافرت و نوشتن در مورد اسراییل به 19 و نیم سال حبس محکوم و در ماه دسامبر به طور موقتی به قید ضمانت از زندان رها شد.

نمایندهء سابق پارلمان ایران علی شکوری راد که سال گذشته به اتهام پخش دروغ و پروپاگند بر ضد رژیم ایران زندانی شده بود، اخیراً در ویبلاگش نوشته است:
«من با حسین درخشان حدود یک ماه در زندان هم اتاقی بودم. این یک تجربهء خوب برای هردوی ما بود. ما به دو نسل مختلف، با اندیشه های متفاوت تعلق داریم.»

شکوری راد در ویبلاگش می نویسد که آقای درخشان از وی تقاضا کرده است تا بعد از رهایی از زندان در مورد وی نوشته شود تا باشد نظر کسانی که در مورد ایشان قضاوت درست نداشته اند، تغییر کند.

حسین درخشان یک چهرهء خیلی جنجال برانگیز در ایران می باشد. وی قبل از آنکه به یک طرفدار رژیم ایران مبدل شود، یک ژورنالیست اصلاح طلب بود. وی با تغییر موقف بر ضد دوستان سابق ژورنالیست و ویبلاگرش قرار گرفت.

شکوری راد می نویسد، حسین درخشان که در انتظار محکمهء استیناف در زمینهء تجدید نظر بالای حکم صادر شدهء بالایش قرار دارد، هنوز هم یک طرفدار محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران باقی مانده است.

شکوری راد می نویسد:
«حسین درخشان برای سال های متمادی در خارج از ایران زنده گی کرده، از مذهب فاصله اختیار کرد. زمانیکه احمدی نژاد به قدرت رسید، به خاطر دیدگاه ضد امریکایی وی، آقای درخشان طرفدار وی شد. به ایران بر گشت و حالا نیز سیاست های داخلی احمدی نژاد را تایید می کند.»
XS
SM
MD
LG