لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۲

پنج تانکر و یک کانتینر قوای ناتو در تورخم از بین رفت


در نتیجه یک انفجار در نزدیکی تورخم داخل خاک پاکستان پنج تانکر و یک کانتینر مربوط قوای ایتلاف آتش گرفت. به گفته مقامات ذیربط این انفجار شام روز دوشنبه در منطقه لندی کوتل مرکز خیبر ایجنسی در یکی از کاروان های مواد اکمالاتی قوای ایتلاف صورت گرفت که موجب آتش سوزی در پنج تانکر مواد سوخت، یک کانتینر و یک موتر از نوع کرولا گردید.

یک تن از مقامات دولتی که نه خواست نامش افشاء گردد در صحبت که با رادیو آزادی داشت، وقوع این انفجار را تایید نموده و افزود، آتش سوزی که ناشی از این انفجار بوده تلفات جانی در پی نداشت. ولی خان شنواری، رییس خبرنگاران لندی کوتل چشم دید خویش را به رادیو آزادی چنین اظهار نمود:

«در نزدیکی تورخم بنابر ازدحام ترافیکی قطار تانکر های مواد سوخت ناتو توقف نموده بودند که در میان آنها انفجار بمبی صورت گرفت، که در نتیجه 5 تانکر و یک کانتینر مربوط قوای ناتو بکلی سوخته و از بین رفت، این واقعه شام روز دوشنبه حوالی ساعت هفت و ده دقیقه صورت گرفت.»

ناگفته نماند که بخش اعظم مواد سوخت مورد نیاز نیرو های ایتلاف توسط تانکر های زمینی از طریق پاکستان به افغانستان ارسال می گردد، قبلاً نیز تانکر های مواد سوخت مربوط قوای مذکور از جمله هدف های شورشیان مخالف دولت بوده است.

حملات بالای تانکر های مواد سوخت قوای ایتلاف سال گذشته در نقاط مختلف پاکستان هنگامی افزایش یافت که هلیکوپتر این قوا داخل خاک پاکستان گردیده و در منطقه کرم ایجنسی بالای یکی از پوسته های امنیتی تیر اندازی کرد که در نتیجه 4 تن از عساکر پاکستانی کشته شدند.

اگرچه تا اکنون مسوولیت این انفجار را هیچ گروه به عهده نگرفته ولی مسوولیت چنین حملات بالای تانکر های مواد سوخت ناتو را که قبلاً در مربوطات لندی کوتل رخ داده گروه عبدالله عزام بریگید که شاخه از طالبان پاکستانی است به عهده گرفته اند.


فرشته نگاه
XS
SM
MD
LG