لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۴

افراد مسلح از ولایت نورستان عبور کرده چندین شبه نظامی پاکستانی را کشتند


مقامات امنیتی و حکومتی پاکستان می گویند، صدها تن از تندروان مسلح امروز صبح از عبور از خاک افغانستان بر پوسته های قوای شبه نظامیان حکومتی و تاسیسات ملکی این کشور حمله کرده اند که در نتیجه آن 15 تن کشته شدند.

مقامات پاکستانی می گویند، افراد مسلح از ولایت نورستان عبور کرده و چند تن از قوای شبه نظامی چترال موسوم به چترال سکاوت را کشته اند. به گفته آنها این بر حمله قریه مرزی ارندو در نزدیکی خاک افغانستان صورت گرفته است.

به دنبال این حمله، تندروان مسلح در برخی از مناطق دیگر در نزدیکی سرحد بر قوای پاکستانی درگیر شده اند که این درگیری ها چند ساعت ادامه یافت.

یک مقام امنیتی پاکستان در منطقه ارندو به آژانس خبری رویترز گفته است با سلاح ثقیل حمله کرده اند و در اثر پرتاب هاوان تلفات جانی پیش آمده است.

رحمت الله وزیر مقام ارشد حکومتی منطقه گفته است مجموعاً 15 نفر که اکثر شان نظامیان هستند کشته شده اند اما به گفته یک مقام نظامی در محل رقم تلفات به 12 نفر می رسد. به گفته وزیر به حمله کننده گان نیز تلفات وارد شده است اما در این مورد رقم را ارایه نکرده است.

در این اواخر مبادله آتش میان قوای امنیتی افغانستان و پاکستان در مناطق مرزی و همچنین عبور و مرور افراد مسلح در این مناطق موجب انتقاد و اعتراض مقامات این دو کشور بر یک دیگر شده است.

پاکستان می گوید، ناتو و افغانستان باید جلو آن عده از طالبان پاکستانی را بگیرند که به دنبال عملیات اردو به ولایت های کنر و نورستان پناه می برند اما در چند ماه گذشته افغانستان قوای پاکستانی را به پرتاب سلاح ثقیل ر مناطق روستایی افغانستان متهم و در برابر آن اعتراض کرده است.
XS
SM
MD
LG