لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۸

طالبان پاکستانی مسوولیت حمله بالای نیروهای پاکستانی را بعهده گرفتند


تحریک طالبان پاکستان مسوولیت حملهء روز شنبه بالای پوسته های امنیتی مربوطات چترال را به عهده گرفته است.

سراج الدین سخنگوی طالبان ملا کند ایجنسی شام روز شنبه در یک تماس تلیفونی که با رسانه ها داشت گفت: حمله بالای پوسته های امنیتی از سوی افراد تحریک طالبان پاکستان صورت گرفته اما وی در مورد این که این افراد از کدام سمت داخل چترال شده اند چیزی نگفت.

وی ادعا نمود که طالبان مسلح طی این حمله 80 تن از نیرو های امنیتی را کشته، 5 تن آنها را اسیر نموده، سه پوسته امنیتی را به آتش کشیده و تعداد از اسلحه را نیز با خود برده اند.

این در حالیست که مقامات پاکستانی تعداد تلفات وارد شده به نیرو های امنیتی را 20 تن می گویند.

اگرچه سخنگوی طالبان در مورد تلفات طالبان مسلح چیزی نگفت اما در یک اعلامیهء اداره ارتباط عامه اردوی پاکستان ی ا(آی اس پی آر) در این مورد گفته شده که در جواب حمله از سوی نیرو های امنیتی، 20 تن از طالبان مسلح نیز کشته شده اند.

در این اعلامیه که عصر روز شنبه به نشر رسید آمده است که از سوی 200 الی 300 طالب مسلح از مناطق نورستان و کنر افغانستان بالای پوسته های امننیتی منطقه دور افتاده اروند در چترال حمله صورت گرفته است. بر اساس این اعلامیه حمله مذکور از سوی افراد مولانا فضل الله و مولانا فقیر محمد که اکنون در مناطق نورستان و کنر فعالیت دارند صورت گرفته است، در اعلامیه مذکور آمده که مولانا فضل الله و مولانا فقیر محمد، طالبان سوات، دیر و باجور را در مراکز نورستان و کنر برای حملات بالای خاک پاکستان آماده می سازند.
به گفته (آی اس پی آر) شواهدی در رابطه به موجودیت و فعالیت طالبان پاکستانی در مناطق نورستان و کنر برای قوای ناتو سپرده شده اما تا اکنون هیچ اقدام از سوی آنها در رابطه صورت نگرفته است.

بر اساس ادعای مقامات پاکستانی حمله کنونی از ماه جون سال جاری تا اکنون پنجمین حمله بالای پوسته های امنیتی از سوی طالبان که از افغانستان وارد این خاک می شوند، می باشد.

در حمله که در ماه جون بالای منطقه دیر صورت گرفته بود 45 تن از نیرو های امنیتی کشته شدند.

مطابق به گزارش تلویزیون دولتی پاکستان، مقامات پاکستانی حمله کنونی را شدیداً تقبیح نموده و از مقامات افغانستان و ناتو خواستار جلوگیری همچو حملات در آینده شده اند.


فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG