لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۱

پاکستان از افغانستان خواست، نوجوانان ربوده شدهء پاکستانی را آزاد سازد


کابینهءپاکستان دیروز پنجشنبه از حکومت افغانستان خواست تا سی تن از نوجوانانی را که توسط طالبان پاکستانی در افغانستان ربوده شده اند، رها کند.

گفته می شود که این افراد که مربوط به قبیلهء مامون می شوند، هنگامی که برای دیدن دوستان شان در ایام عید وارد افغانستان شده بودند، از سوی طالبان پاکستانی که اخیراً به خاطر عملیات نظامی در باجور به افغانستان گریخته اند، ربوده شده اند.

گفته می شود، قبیلهء مامون نیروی محلی را به منظور مبارزه علیه شورشیان و تروریستان در آن سوی سرحد افغانستان ایجاد کرده است.

اما، طالبان پاکستانی که مسوولیت این اختطاف را برعهده گرفته اند، گفته اند که این افراد را به شرط رها خواهند کرد که سران قومی در باجور از حمایت شان از اردوی پاکستان دست بکشند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در اعلامیهء رسمی حکومت پاکستان آمده است که این کشور اختطاف این نوجوانان را از سوی طالبان پاکستان تقبیح می کند و از حکومت افغانستان می خواهد که هر چی زودتر آنان را رها کند.

مقامات پاکستانی می گویند که گروه وابسته به مولوی فقیر محمد که گفته می شود به افغانستان گریخته است، این نوجوانان پاکستانی را ربوده است.

افغانستان با پاکستان سرحد به طول حدود 2400 کیلومتر دارد که علامه گذاری نشده و شورشیان از طریق آن آزادانه رفت و آمد می کنند.

حکومت پاکستانی بار ها ادعا کرده است که منطقهء قبایلی باجور را از وجود طالبان پاکستانی پاکسازی کرده است.

پیش ازین، وزیر داخلهء پاکستان، رحمان ملک از رییس جمهور کرزی خواسته بود تا در رهایی این نوجوانان همکاری کند.

قبلاً مقامات افغان گفته بودند که شایعات درین مورد شنیده شده که آنان یک جا با نیروهای ناتو درین مورد تحقیق می کنند.
XS
SM
MD
LG