لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۹

تجار امریکایی می خواهند، بازار قالین افغانی را در امریکا فراهم کنند


در حالی که تولید کننده گان قالین افغانی از کمرنگ بودن بازار فروش تولیدات شان شکایت دارند اما شماری از تاجران امریکایی در نظر دارند تا زمینهء بازاریابی قالین افغانی در امریکا فراهم گردد.

به همین منظور به روز چهار شنبه سیمیناری از سوی اداره انکشاف صادرات افغانستان به همکاری وزارت تجارت ایالات متحده به راه انداخته شد که هدف از برگذاری آن انکشاف و بازاریابی برای قالین افغانی در بازار های جهان خوانده شده است.

راب لیهی تاجر امریکایی و یکی از شرکت کننده های این سیمینار در صحبت با رادیو آزادی گفت، می خواهند از این طریق تجار و تولید کننده گان قالین افغانی را همکاری کنند تا زمینهء راه یابی تولیدات آنان در بازار های امریکایی بیشتر مساعد شود:

«این برنامه به خاطر این روی دست گرفته شده، تا تاجران و صنعت کاران قالین افغانی تولیدات شان را به امریکا انتقال بدهند. ما برای آنان نشان می دهیم که بازار های امریکا به کدام نوع قالین نیاز دارد. در جهان انواع مختلف قالین تولید می شود، اما در بازار های امریکا قالین افغانی را بخاطر کیفیت، دیزاین و رنگ آن بیشتر می پسندند.»

در این سیمینار آموزشی در حدود صد ها تولید کننده قالین از ولایت های مختلف افغانستان اشتراک کرده بودند.

ادراه انکشاف و صاردات افغانستان می گوید، این نخستین بار است که تاجران امریکایی چنین برنامه را به راه انداخته اند و می خواهند به همکاری های شان در این بخش ادامه دهند.

محمد نصیر نوری مسوول اداری انکشاف و صادرات افغانستان می گوید، در نظر دارند در آینده نزدیک این برنامه ها را در شهر های هرات و مزار شریف گسترش بدهند.

قالین از جمله اقلام مهم صادراتی افغانستان است، اما تولید کننده گان قالین افغانی شکایت دارند که برخی از حلقات در پاکستان قالین افغانی را خریداری کرده و نشانهء پاکستان را روی آن نصب کرده و در بازار های جهان به نام قالین پاکستانی به فروش می رسانند.


فریبا واحدی
XS
SM
MD
LG