لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۶

بارک اوباما: امریکا هر عمل ممکن را برای مجازات ایران انجام خواهد داد


بارک اوباما رییس جمهور امریکا و محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران ( آرشیف )
بارک اوباما رییس جمهور امریکا و محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران ( آرشیف )
رییس جمهور ایالات متحده امریکا بارک اوباما می گوید: دست داشتن احتمالی ایران در توطئه نا فرجام قتل سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، سبب شده است که ایالات متحده شدید ترین تحریم های ممکن را علیه رژیم ایران مد نظر بگیرد تا این کشور در انزوای بیشتر قرار داده شود.

رییس جمهور ایالات متحده بارک اوباما دیروز بار دیگر در مورد دست داشتن ایران در توطئه نافرجام قتل سفیر عربستان سعودی در امریکا صحبت کرد و اظهار داشت، این عمل نشان می دهد که ایران تا چه حد خارج از نورم های قبول شدهء بین المللی عمل می کند.

به گفته رییس جمهور اوباما، این صرف یک نمونهء اقداماتی می باشد که ایران چگونه خشونت ها را دامن می زند و اعمالی را انجام می دهد که نمی توان مثال آن را در کشورهای دیگر مشاهده کرد.

رییس جمهور امریکا به فردی که در رابطه با این توطئه در امریکا دستگیر شده است اشاره نموده گفت: شواهد وجود دارد که این شخص توسط افراد مشخص در حکومت ایران رهنمایی شده و تمویل گردیده است.

او افزود: امریکا هیچگاه یک قضیه را عنوان نمی کند تا تمام اسناد و شواهد برای اتهام در دستش نباشد.

رییس جمهور امریکا که در یک کنفرانس خبری با رییس جمهور کوریای جنوبی لی میونگ بک صحبت می کرد، گفت: تمام حقایق در این رابطه با جامعهء بین المللی و متحدین امریکا در میان گذاشته شده است و به عقیده او بعد از بررسی این اسناد همه خواهند فهمید که واقعه طوریست که امریکا شرح می دهد.

به گفته رییس جمهور امریکا، این کشور هیچ اقدام مجازاتی را علیه ایران از احتمال دور نمی گذارد و هر عمل ممکن برای مجازات ایران انجام خواهد داد:

« قدم بعدی ما دوام تحریم های جدی و تشویق جامعهء جهانی می باشد تا اطمینان حاصل شود که ایران هر روز بیشتر در انزوا قرار می گیرد و تاوان چنین رفتار خود را می پردازد.»

به گفته رییس جمهور اوباما، رفتار اخیر ایران کدام تحول خطرناک نو نیست، بلکه جز رفتار خطرناک و گستاخانهء ایران می باشد.

به گفته رییس جمهور امریکا، ایران در منطقه هم نقش مثبت بازی نمی کند و با تحولات در کشورهای عربی هم ریاکارانه برخورد می کند.

قبل از سخنان رییس جمهور اوباما چند تن از سناتوران امریکایی هم در مورد تحریم های نو علیه ایران در خطاب به مقامات وزارت های خارجه و خزانه امریکا در جلسه استماعیه کمیته امور بانکداری، خانه و شهرسازی مجلس سنای امریکا صحبت کرده خواهان تحریم های شدید علیه ایران شدند.

سناتور ریچارد شلبی گفت: با وجود تحریم های سی ساله و تقویه تعزیرات اقتصادی، ایران هنوز هم یکی از کشورهای می باشد که به امنیت ملی امریکا و متحدینش شدید ترین تهدید را بار می آورد.

سناتور شیلبی افزود: ایران به حکومت های استبدادی در منطقه کمک کرده و از گروه های افراطگرا در عراق و افغانستان هم حمایت می کند.
XS
SM
MD
LG