لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۱

هیواد: جامعه بین المللی فشار ها بر پاکستان را بیشتر بسازد


فشار های روز افزون ایالات متحده امریکا بر پاکستان، موضوعی است که در شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل به بحث گرفته شده است.

سرنوشت
در صفحه ی اول سرنوشت به نقل از وزیر خارجه امریکا گفته شده، که پاکستان باید علیه تروریزم به طور جدی مبارزه کند. به نوشته ای روزنامه، هیلاری کلنتن در دیدار اش از پاکستان گفته است، امریکا به استقلالیت پاکستان احترام می کند، اما به گفته ای کلنتن، مبارزه با تروریستان برای امریکا اولویت دارد. روزنامه از مقام های افغان و امریکایی خواسته تا از اقدامات پاکستان در مبارزه با تروریزم با جدیت نظارت کنند، زیرا به نوشته ای روزنامه، ممکن پاکستان کاری نکند که برای تروریستان مشکل ساز تمام شود.


هیواد
روزنامه هیواد هم در مطلبی به سخنان اخیر وزیر خارجه امریکا در مورد مبارزه پاکستان علیه تروریستان توجه کرده و نوشته است، هیلاری کلنتن روشن ساخت که اداره استخبارات کدام کشور از افراد مسلح حمایت می کند. به نوشته ای روزنامه، خانم کلنتن به طور آشکار از پاکستان خواست تا علیه شبکه حقانی و دیگر گروه های تندرو اقدام کند و از حمایت از این گروه ها دست بر دارد.

روزنامه نوشته است، وزیر خارجه ای امریکا هشدار داده، که اگر پاکستان این کار را انجام ندهد، آنان پس از غور در این مورد، اقدام خواهند کرد. هیواد از جامعه بین المللی و به خصوص امریکا خواسته تا فشار ها بر پاکستان را بیشتر بسازند. روزنامه نوشته است، باید تعزیرات اقتصادی بر پاکستان وضع شود، تا به نوشته روزنامه، این کشور به همکاری راستین با جامعه جهانی در جهت مبارزه با تروریزم حاضر شود.


آرمان ملی
و روزنامه آرمان ملی نیز به سفر وزیر خارجه امریکا به پاکستان و دیدار اش با مقام های آن کشور اشاره کرده است. به نوشته ای روزنامه، هیلیری کلنتن گفته است، پاکستان نباید به شورشیان افغان پناه بدهد. روزنامه نوشته است، وزیر خارجه امریکا شورشیان مستقر در پاکستان را مار هایی توصیف کرده که بخاطر گزیدن همسایه های پاکستان نگهداری می شوند. اما به نوشته روزنامه، خانم کلنتن گفته است، هیچ امکان ندارد که این مار ها صرف همسایه های پاکستان را بگزند، بلکه کسانی را در داخل پاکستان نیز خواهند گزید.
XS
SM
MD
LG