لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۹

«اسراییل نه باید بر تاسیسات هستوی ایران حمله کند»


ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا
ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا
در ادامه نگرانی ها بین المللی در مورد حمله احتمالی اسراییل بر تاسیسات هستوی ایران، امریکا و بریتانیا دیروز از اسراییل خواستند بر تاسیسات هستوی ایران حمله نکند.

جنرال مارتین دیمسی لوی درستیز امریکا و ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا در بیانات جداگانه گفتند، حمله احتمالی اسراییل بر ایران عواقب ناگوار را در بر خواهد داشت.

آنها از اسرییل خواستند به تعزیرات که اخیراً اتحادیه اروپا بر ایران وضع نموده است وقت بدهند. اسراییل ازین تحریمات استقبال نموده است ولی درچند هفته اخیر نه تنها هشدار حمله بر تاسیسات هستوی ایران را داده، بلکه چنان نشان داده است که کاسه صبر اش دیگر رو به لبریز شدن است.​

اسراییل یک ایران دارای سلاح اتومی را برای خود تهدید می بیند و می گوید که ایران گروه های تندرو عرب را حمایت می کند. اسراییل همچنان ایران را در حملات اخیر بر دیپلوماتان اسراییلی در هند، گرجستان، و تایلند دخیل می داند.

ویلیم هیک وزیر خارجه بریتانیا در مصاحبه با بی بی سی گفت، کشورش روی وارد نمودن فشارهای دیپلوماتیک بر ایران تمرکز نموده است و به باور وی این عاقلانه نخواهد بود که اسراییل حال بر ایران حمله کند.

لوی درستیز امریکا جنرال مارتین دیمسی در مصاحبه با سی ان ان گفت، اسراییل توان حمله بر ایران را دارد و می تواند دست آوردهای هستوی آنکشور را چندین سال به عقب زند ولی شاید نتواند به بعضی اهداف نایل آید.

دیمسی همچنان ابراز نگرانی کرد که حمله احتمالی اسراییل شاید منتج به حملات متقابل بر اهداف امریکایی در خلیج و افغانستان گردد.
XS
SM
MD
LG