لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۵

حامد کرزی در باره سفرش به پاکستان به اوباما معلومات داد


قصر سفید می گوید، رییس جمهور کرزی پس از ملاقات با روسای جمهور ایران و پاکستان، شب گذشته به بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا در مورد تلاش های صلح به رهبری افغانان، معلومات تیلفونی داد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان هم در یک اعلامیهء گفته است که حامد کرزی از طریق تیلفون با بارک اوباما در مورد سفر اخیر خود به اسلام آباد، گفتگو و مذاکره با مقامات حکومت پاکستان و همچنان ملاقات با رهبران مذهبی این کشور، گفتگو کرد.

بر اساس اعلامیهء ریاست جمهوری افغانستان، هر دو جانب در مورد روابط دو جانبه، پروسهء صلح افغانستان و وضعیت امنیتی منطقه گفتگو کردند.

رییس جمهور کرزی سفرش به پاکستان را مثمر خوانده گفت، او در پاکستان با تمام جوانب مهم، در مورد پروسه صلح صحبت های داشته و با آنها گفتگوی مفصل و همه جانبهء را انجام داده است.

رییس جمهور اوباما سفر حامد کرزی را به پاکستان برای تامین صلح در افغانستان یک گام مهم و مثبت خواند و اظهارامیدواری کرد که این گونه تلاش ها در آینده هم ادامه یابد.

به نوشتهء رویترز، هردو روسای جمهور در مورد اجلاس رهبران سه کشور افغانستان، ایران و پاکستان نیز، گفتگو کردند.

در اعلامیه قصر سفید آمده است که روسای جمهور امریکا و افغانستان موافقه کردند که در آینده نزدیک بایکدیگر گفتگوی می کنند. زیرا هر دو کشور به اهداف مشترک و همکاری های دراز مدت ستراتژیک شان، تلاش می کنند تا با یکدیگر تماس نزدیک داشته باشند.

در این میان حامد کرزی دیروز در دیدارش با شورای عالی صلح افغانستان نیز در مورد نتایج سفرش به پاکستان معلومات داد.

عبدالحکیم مجاهد عضو شورای عالی صلح به رادیو آزادی گفت که رییس جمهور کرزی از این سفر خیلی راضی به نظر می رسید.

قبل از این، ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان سفر حامد کرزی را به پاکستان در جمله سفرهای وی به این کشور در 10 سال گذشته، خیلی مهم خوانده گفت که آنها تغییراتی زیاد را در میان پاکستانی ها مشاهده کرده اند.
XS
SM
MD
LG