لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۸

یک طیاره بی پیلوت امریکایی در وزیرستان شمالی سقوط کرد


یک طیاره بی پیلوت امریکای در منطقه ی وزیرستان شمالی سقوط نمود. طبق اطلاعات رسیده از محل این طیاره بی پیلوت شنبه شب در نزدیک بازار میرعلی وزیرستان شمالی سقوط نمود.

مقامات استخباراتی و دولتی در محل، سقوط طیاره بی پیلوت مذکور را تایید نموده اضافه کردند که این طیاره حوالی 8 شب به وقت محلی بنابر عوارض تخنیکی سقوط نموده است.

اما احسان الله احسان که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند در تماس که با رسانه های مختلف داشت مسوولیت سقوط طیاره بی پیلوت یاد شده را به عهده گرفته و می گوید که طالبان محلی توانستند طیاره مذکور را که در فضای وزیرستان شمالی گردش می نمود سقوط دهند.

یک تن از مسوولین دولتی در محل که نخواست نامش افشاء و آوازش ثبت گردد به رادیو آزادی گفت، این طیاره بی پیلوت در نزدیک بازار میرعلی در منطقه مچی خیل سقوط نموده است.
وی گفت، طیاره مذکور در یک میدانی سقوط نموده به همین خاطر به مردم محل هیچ نوع آسیب نرسیده است.

وی گفت، بعد از سقوط طیاره مذکور مردم محل به محل وقوع به دور طیاره یاد شده جمع شدند. وی اضافه کرد که هنوز دقیقاُ گفته نمی تواند که آیا این طیاره بی پیلوت بنابر عوارض تخنیکی سقوط نموده و یا اینکه توسط مخالفین مسلح موجود در محل سقوط داده شده است.

نا گفته نماند که طیاره های بی پیلوت امریکای حملات را از سال 2004 میلادی بدین سو بالای مناطق قبایلی پاکستان آغاز نمودند که بیشتر این حملات بالای وزیرستان شمالی و جنوبی صورت گرفته است.

مردم محل می گویند، همه روزه طیاره های بی پیلوت امریکایی در فضای وزیرستان به پرواز می باشند که بعضی اوقات پرواز های مکرر آنها باعث ترس و هراس باشنده گان گردیده و آنها را مجبور به محدود ساختن گشت و گذار می نماید.

قابل یاد آوری است که در اوایل سال گذشته نیز یک طیاره بی پیلوت در وزیرستان شمالی سقوط نموده بود که بعداً مقامات دولتی علت سقوط آنرا عوارض تخنیکی خوانده بودند.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG