لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

هیلاری کلنتن از ماموریت امریکا در افغانستان دفاع کرد


هیلاری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
هیلاری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
هیلاری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا بروز سه شنبه از ماموریت نیروهای امریکایی در افغانستان دفاع نمود و گفت، ایالات متحده امریکا بعد از حمله تروریستی یازده سپتامبر، با یک هدف روشن به افغانستان رفت و اکنون زمینه برای باز گشت نیروهای ما از طرف بارک اوباما تعین گردیده است.

خانم کلنتن در کمیته تخصیص بودجه عملیات خارجی سنای امریکا گفت، این یک تعهد بی پایان برای آینده های دور در افغانستان نیست. ولی ما به پیشرفت های خوبی هم در جهت مرام اساسی خود که عبارت از بین بردن تروریست ها و بطور خاص عناصر بلند پایه شبکه القاعده بشمول اسامه بن لادن بود وهم بخاطر حضور خود که کمک به مردم افغانستان است داشتیم.

وزیر خارجه امریکا گفت، قتل اشخاص هیچگاه و به یچ صورت قابل توجیه نمی باشد، اما تاکید کرد که ماموریت نظامی ما در افغانستان هم ایالات متحده امریکا را مصون تر ساخت و هم زمینه آینده بهتر را برای مردم افغانستان ایجاد نمود.

اما سناتور باربارا میکولسکی با خشم زیاد، نسخه یک روزنامه یی را بلند کرد و نشان داد که در آن راجع به کشته شدن دو افسر امریکایی در دفتر کارشان در وزارت داخله افغانستان گزارش شده بود.

سناتور باربارا گفت، ما بعد از حمله تروریستی یازده سپتامبر، بنابر ضرورت و به قصد نیک به افغانستان رفتیم ولی بخاطر یک اشتباه و یک عمل غیر عمدی مورد حمله قرار می گیریم. من به خانواده های آنها چه بگویم، آیا رفتن ما ارزش آنرا داشت؟

اما اندرس راسموسن سکرتر جنرال ناتو از درایت و مسلکی بودن نیروهای ایتلاف بین المللی خاصتاً در شرایط مشکل که آنها در جریان خشونت های ضد ایتلاف ناشی از سوختاندن نسخه های قرآن به آن روبرو بودن ستایش نمود و گفت، با وصف چالش های حادثه سوختاندن نسخه ها قرآن و سایر چالش های که ما با آن روبرو هستیم ما نباید اهداف خود را که عبارت از با ثبات ساختن افغانستان است از نظر دور داشته باشیم.

سکرتر جنرال ناتو که در یک سمینار در واشنگتن صحبت می کرد گفت، ما به افراط گرایان اجازه نمی خواهیم داد تا تصامیم ما را ضعیف بسازند. ما در پهلوی شریک افغان خود شانه بشانه ایستاده خواهیم بود و هیچگاه اهداف مشترک خود را از نظر دور نخواهیم داشت. ما در افغانستان بمنظور آوردن ثبات و تامین امنیت آمده ایم که در عین زمان به نفع امنیت خود ما هم است.

راسموسن سکر تر جنرال ناتو گفت، به تعقیب یک سلسله حوادث قبلی، حادثه روز شنبه در وزارت داخله افغانستان که باعث کشته شدن دو افسر امریکایی گردید، نمایندگی از تصویر روزانه همکاری روی مسایل امنیتی و سایر مسایل نمی کند.

فراه خواندن مشاورین از وزارت خانه ها توسط جان الن قوماندان نیروهای ناتو در افغانستان ، یک کار موقتی بوده و به هیچ صورت تاثیر بالای انتقال کامل مسوولیت های امنیتی تا ختم سال 2014 به نیروهای افغان ندارد.
XS
SM
MD
LG