لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

با بازسازی سرك قزل ایاق تا شهر شبرغان مشکلات مردم کاهش میابد


كار بازسازی و ترمیم اساسی سرك قزل ایاق تا شهر شبرغان با هزینه 300 هزار دالر امریكایی از بودجه شورای عالی مشوره تی صلح از سوی محمد عالم ساعی والی ولایت جوزجان وعبدالكریم مخدوم عضو شورای عالی صلح افغانستان آغاز گردید كه به گفته مسوولان در كار این سرك یك هزار نفر از كارگران محل نیز به كار گماشته شده اند.

این سرك كه به طول 15 كیلومتر قریه قزل ایاق ولسوالی خواجه دو كوه را به شهر شبرغان مركز ولایت جوزجان وصل می كند، از چندی بدین سو خرابی آن مشكلات زیاد را برای مردم آن ولسوالی به بار آورده بود.

محمد عالم ساعی والی ولایت جوزجان در حین آغاز كار این سرك گفت:

« ترمیم و جغل اندازی این سرك می تواند فاصله راه قریه قزل ایاق تا شبرغان را از نظر زمانی كم كند و همچنان در انتقال حاصلات دهاقین سهولت های را ایجاد می كند.»

از سوی دیگر، انجنیر عبدالرازق تدبیر، مسوول پروژه ادغام مجدد برای صلح وزارت احیا و انكشاف دهات گفت:

« این سرك از طریق برنامهء ملی راه سازی روستایی وزارت احیا و انكشاف دهات جغل اندازی می گردد.»

به گفته آقای تدبیر سرك متذكره كه كار آن روز گذشته آغاز گردید تا 3 ماه آینده كار آن به پایه اكمال می رسد.

نور محمد باشنده قریه همجوار قزل ایاق گفت كه قبلاً ما از راه ولسوالی خواجه دو كوه تا شهر شبرغان در یك ساعت می رسیدیم، اما بعد از تكمیل این سرك ما در ظرف 15 دقیقه مصافه را طی خواهیم كرد.

قریه قزل ایاق یكی از قریه های پر نفوس ولایت جوزجان می باشد كه باشنده گان این قریه تركمن نشین بوده از ساخت و ساز این سرك استقبال كرده می گویند كه فبلاً برای حمل و نقل زراعتی شان با چالش های جدی مواجه بودند اما حالا كه این سرك تا شهر شبرغان جدیداً اعمار می شود مشكلات آنان تا حدی حل خواهد شد.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG