لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۶

سیستم جدید مخابراتی 3G در افغانستان فعال شد


وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان می گوید، در نظر دارد، تا در تمام شرکت های مخابراتی کشور سیستم جدید تری جی را فعال سازد.

انجینیر خیر محمد فیضی مسوول اداره اترا وزارت مخابرات در صحبت با رادیو آزادی گفت: تری جی یک سیستم پیشرفته مخابراتی است، که همزمان می توان تصویر طرف مقابل را نیز مشاهده کرد.

«این نخستین شرکت بود که پیش قدم شده و جواز تری جی را اخذ کردند. شرکت های دیگر نیز در آینده نزدیک جواز نامه های تری جی بدست خواهند آورد. و خدمات مخابراتی را بخصوص بخش خدمات باند عریض که شامل انترنت با سرعت و همراه با تصویر می باشد، در تمام نقاط کشور قابل دسترس خواهد بود. »

شرکت مخابراتی اتصالات نخسیتن شرکت مخابراتی در افغانستان است که سیستم تری جی را به روز دوشنبه طی محفلی در کابل، رسماً فعال ساخت.

یاسر ابوالعمایم رییس بخش بازار یابی این شرکت در ارتباط به استفاده سیستم تری جی چنین گفت:

«هفته گذشته ما اجازه نامه بدست آوردیم و امروز به شکل تجاری آنرا فعال ساختیم. سرعت انترنیت آن به اندازه زیاد است که تا اکنون در افغانستان انترنیت با چنین سرعت وجود نداشته است. اتصالات نخستین شرکت است که این اجازه نامه را گرفته است و به سهولت میتوان هر چیز را مثل، یوتیوپ، گوگل، فیس بوک و دیگر سایت ها به آسانی دونلود کرد.»

اکنون در افغانستان شش شرکت مخابراتی و دهها شبکه های انترنیتی مصروف عرضه خدمات انترنیتی اند.

به اساس معلومات وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان، یک میلیارد و 7 میلیون دالر در بخش مخابرات در این کشور تا حال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اما با آن هم، شکایت هایی در خصوص کیفیت عرضه خدمات مخابراتی در افغانستان وجود دارد و مردم می گویند، که باید در قسمت پایین آوردن نرخ مکالمات تیلیفونی و بهبود کیفیت مخابرات توجه لازم از سوی نهاد های مسوول صورت گیرد.
XS
SM
MD
LG