لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۴

احمدی نژاد: ناتو و امریکا عامل اصلی مشکلات در افغانستان اند


محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران
محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران
محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران، نیروهای ناتو و امریکایی مستقر در افغانستان را عاملین اصلی جنجال ها و مشکلات جاری در افغانستان خوانده است.

محمود احمدی نژاد دیروز، در پنجمين کنفرانس اقتصادی افغانستان که با حضور روسای جمهور افغانستان، پاکستان و تاجکستان تشکيل شد، به شدت از سیاست های ناتو و امریکا در افغانستان انتقاد کرد.

احمدی نژاد در سخنرانی خود در شهر دوشنبه پایتخت تاجکستان، علت اصلی بحران های افغانستان و ديگر کشورهای مشابه را سياست های نادرست ناتو و دولت های عضو آن دانست و گفت، اصلاح اوضاع اين سرزمين ها با شرايط کنونی و سياست های ناتو دشوار است.

هیات آمریکایی حاضر در این جلسه، در اعتراض به سخنان محمود احمدی ‌نژاد، محل نشست را ترک کرد.

محمود احمدی نژاد در سخنرانی خود اظهار داشت که، با خروج نيروهای ناتو بدون شک جريان مواد مخدر و تروريسم در افغانستان از ميان خواهد رفت.

در این حال، در پنجمین نشست سران كشورهای افغانستان، ایران و تاجكستان در مورد موضوع احداث خطوط ارتباطی آهن و احداث لوله نفت و گاز و انتقال آب و اتصال شبكه برق سه كشور به یكدیگر توافق کردند.

روسای جمهور سه کشور توافق كردند جهت اجرای هرچه سریعتر این پروژه ها از امكانات مالی بانک توسعه اسلامی، بانک توسعه آسیایی و دیگر منابع مالی بین المللی استفاده كنند.

بیانات دیروز رییس جمهور احمدینژاد درمورد افغانستان درحالی ایراد شده است که گفته می شود، آنکشور مثل پاکستان در نا امنی های جاری در افغانستان دست دارد و با مخالفین حکومت افغانستان همکاری می کند و هم برای جلوگیری از بندهای آب افغانستان به گروه های جنایتگار پول و اسلحه می دهد.
XS
SM
MD
LG