لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۰

جایزه بر سر رهبر لشکر طیبه از 4 ماه به این سو گذاشته شده است


سخنگوی وزارت خارجهء امریکا گفته است که جایزه بر سر رهبر گروه لشکر طیبه و معاونش از چهار ماه به این سو گذاشته شده است. ویکتوریا نولاند این موضوع را در صحبتش با خبرنگاران در واشنگتن گفت:

«یک تن ازین افراد به صورت بسیار بی باکانه در تلویزیون ظاهر شده است. بنابرین، من فکر می کنم که از چندین ماه به این سو این گونه احساس می شود که با گذاشتن این چنین یک جایزه، روند محاکمهء این افراد سریع شود.»

گروه نظامی لشکر طیبه که به انجام حملات مرگبار در هند متهم است، تصمیم امریکا را به گذاشتن 10 میلیون جایزه بر سر رهبر این گروه نادرست خوانده است.

این جایزه به خاطر دریافت اطلاعات که به دستگیری حافظ محمد سعید بی انجامد گذاشته شده است.

حافظ سعید در سال های 1980 میلادی به حمایت از حکومت پاکستان گروه موسوم به لشکر طیبه را تاسیس کرد، تا اسلام آباد بتواند از طریق این گروه در کمشیر بر هند فشار وارد کند.

به همین ترتیب، ایالات متحده امریکا حدود دو میلیون دالر امریکایی را بر سر حافظ عبدالرحمن مکی جایزه تعیین کرده است. عبدالرحمن مکی یازنهء حافظ سعید است.

به اساس گزارش، حافظ سعید دست داشتن در بمب گذاری سال 2008 میلادی را در شهر مبمی هند رد می کند. درین حملات، بیش از 160 تن کشته شدند.

او گفته است که ایالات متحده امریکا به این دلیل برسر او جایزه گذاشته که او با گشایش مجدد راه های اکمالاتی نیروهای امریکایی از طریق پاکستان مخالفت می کند.

حافظ سعید دیروز در صحبتش از داخل یک مسجد به خبرگزاری اسوشتید پرس گفت:
«ما گردهم آیی های بزرگ مردمی را به راه خواهیم انداخت تا مردم را از خطرات ناشی از گشایش مجدد راه های اکمالاتی نیروهای خارجی از طریق خاک پاکستان با خبر سازیم.»

به گزارش اسوشتید پرس، او افزوده است که به طور آشکار در پاکستان گشت و گذار می کند و این گونه جایزه ها بر سر کسانی گذاشته می شود که در داخل مغاره ها پنهان شده باشند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجهء امریکا گفته است که به آوردن فشار بر پاکستان ادامه خواهند داد.

ویکتوریا نولاند گفته است که امریکا باور است که پاکستان مسوولیت دارد تا در مورد این قضیه به درستی تحقیق کند و این افراد متهم به دست داشتن در بمب گذاری شهر ممبی را به میز محاکمه حاضر سازد.
XS
SM
MD
LG